لاوروف به چين می‌رود/ چین و روسیه برای مبارزه با تروریسم با هم همکاری می‌کنند

وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه به چین می رود و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور ملاقات می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه به چین می رود و با "شی جینپینگ" رئیس جمهور و "وانگ یی" وزیر خارجه این کشور ملاقات می کند.

وی همچنین قرار است در این سفر که "دمیتری مزنتسف" رئیس سازمان همکاری های شانگهای نیز او را همراهی می کند با اعضای دبیرخانه این سازمان ملاقات کند.

پیشتر منابع خبری در وزارت خارجه روسیه به ایتارتاس گفته بودند  لاوروف و میزبانان چینی اش درباره مقدمات سفر "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه به چین و وضعیت اوکراین گفتگو خواهند کرد.

سخنگوی وزیر خارجه روسیه نیز گفت مقامات دو کشور درباره برخی مسائل دو جانبه دیگر نیز گفتگو می کنند.

اخیرا "چنگ گوپینگ" معاون وزیر خارجه چین در مصاحبه ای با ایتارتاس گفته بود روسیه و چین همکاری های راهبردی دو جانبه را در زمینه صلح ، ثبات و ایجاد جهان چند قطبی افزایش می‌دهند.


در همین راستا  وزیر امور خارجه روسیه از قصد کشورش برای تقویت همکاری بین المللی با چین در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد. 

وی در گفتگو با روزنامه "چاینا دیلی" افزود بخش اصلی گفتگوهای چین و روسیه درباره مسائل امنیتی به گروه کاری مبارزه با تروریسم اختصاص خواهد داشت که دست کم یک بار در سال نشست برگزار می کند. 

قرار است نشست بعدی این گروه نیمه دوم امسال در چین برگزار شود.

لاوروف اعلام کرد مبارزه با تروریسم ، تولید و فروش غیرقانونی مواد مخدر ، جنایات سازمان یافته ، پولشویی و مسائل مربوط به تضمین امنیت اطلاعات بین المللی از موضوعات اصلی مورد بحث در این نشست خواهد بود. 

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد کشورش اهمیت بسیاری برای همکاری مشترک با چین در این زمینه و در چارچوب سازمان همکاری شانگهای قائل است .

وی افزود روسیه و چین در تلاش برای تغییر ساختار مبارزه با تروریسم منطقه ای سازمان همکاری شانگهای به یک ساز و کار جدید چند منظوره هستند که مسئولیت آن مقابله با چالش های و تهدیدهای پیش روی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواهد بود. 

لاوروف گفت پیش بینی می شود این تهدیدها به ویژه به دنبال عقب نشنی نیروهای خارجی از افغانستان افزایش یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، چین ، سفر ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار