جلیلی در دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد

دشمنان نگران سانتریفیوژ نیستند، از اقتدار ملی ما می‌ترسند/موضوع هسته‌ای یعنی پشتیبانی از تحقیقات علمی دانشگاه

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، گفت: افتخار حرکت دانشجویی درایران این بوده است که به موقع پیش بینی کرده به موقع اقدام و از آنچه دشمن می‌خواست انجام دهد مانع شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز دوشنبه (۲۵ فروردین) با حضور در جشن هسته‌ای که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، پیرامون دستاوردهای هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: امروز انتظاری که از دانشجو می‌رود این است که یک سوال مشخص نسبت به آن روندی که باید طی می‌شود داشته باشد.
 
جلیلی با بیان اینکه دانشجو باید بداند چه روندی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی وجود دارد و نسبت به این روند‌ها اطلاع و آگاهی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: نه تنها درباره خود فضای دانشجویی بلکه حتی این انتظار وجود دارد که دانشجو بتواند در این زمینه آن بحث لازم را هم به دانشگاه بدهد و از سوی دیگر آن را به جامعه منتقل کند.  
 
نماینده مقام معظم رهبری افزود: وقتی می‌توانیم به سوالات پاسخ دهیم که بدانیم مختصاتی که در آن قرار داریم چیست، از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌خواهیم برویم، پیشینه ما چه بوده و آینده ما چه خواهد بود.  
 
جلیلی گفت: اگر این سه سوال را بتوانیم به خوبی جواب دهیم بسیاری از مباحث و مسائل حاشیه‌ای و اصلی حل خواهد شد، اما اگر نتوانیم به گذشته و آینده نگاه روشنی داشته باشیم، آن‌ها هستند که نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و اظهارات و رفتارهایی می‌کنند که درست نخواهد بود.  
 
وی تاکید کرد: آنهایی که قراردادهای استعماری را در زمان قاجار و پهلوی به این ملت تحمیل کردند و همان‌هایی که مانع آزادی بودند امروز مدعی آزادی و حقوق بشر می‌شوند.  
 
رئیس سابق شورای‌عالی امنیت ملی اظهار داشت: کسانی که بد‌ترین و محکمترین روابط را با رژیم شاهنشاهی داشتند را امروزه در صف طرفداران آزادی می‌بینیم. از سوی دیگر نگاه به آینده از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا اگر از آینده درک روشنی نداشته باشیم کسانی دیگر برای پیشرفت ما برنامه‌هایی تنظیم خواهند کرد که در راستای پیشرفت ما نخواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان امروز به شدت از آرمانخواهی ملت ایران نگرانی دارند، افزود: دشمنان ملت ما امروز آرمان ما را به سخره می‌گیرند برای اینکه می‌دانند آرمان ما اهداف عملی ملت ماست و این در تعارض با اهداف آنهاست.  
 
وی تصریح کرد: دانشگاه وقتی می‌تواند نقش خود را ایفا کند که بداند به چه سمت و سویی می‌خواهد برود دانشجوی آگاه و آزادیخواه چنین دانشجویی است. افتخار حرکت دانشجویی درایران این بوده است که به موقع پیش بینی کرده به موقع اقدام و از آنچه دشمن می‌خواست انجام دهد مانع شده است.  
 
جلیلی اظهار داشت: ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ زمانی بود که قدرت‌های استکباری با کارشکنی‌های خود قصد داشتند تا مانع از قدرت گرفتن ملت‌ها شوند، بر همین مبنا در نیم قرن اخیر کسانی که در دانشگاه حرکت دانشجویی را دنبال می‌کرده‌اند، دانشجویان آگاهی بودند که اجازه نمی‌دادند آمریکا و انگلیس که قصد برپایی کودتا را داشتند، با سردادن فریاد آزادیخواهیشان در دانشگاه تهران مانع از آن شدند.  
 
وی تاکید کرد: زمانی که انقلاب پیروز شد، دانشجوی ما متوجه شد اگر تدوام انقلاب را بخواهد این تنها با بیرون کردن یک نوکر استکبار ممکن نیست.

رئیس سابق شورایعالی  امنیت ملی افزود: شما شاهد بودید که دانشجو به خوبی راه درست را تشخیص داد و دیدیم در سال ۵۸ آن حرکت بزرگ را رقم زد و پس از آن هدف را مشخص و لانه جاسوسی را هدف قرار داد. از دیگر حرکت‌های دانشجو می‌توان به ۱۶ اذر ۳۲ و ۱۳ آبان ۵۸ اشاره کرد که این حرکت علیه دیکتاتوری انجام گرفت.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی می‌خواستند با اردوکشی‌های خیابانی و فتنه اندازی سرنوشت روشن این مملکت را تغییر دهند، اما دانشجوی هوشیار و نگران آراء مردم بود و هرگز اجازه نمی‌دهد که با دیکتاتوری رای مردم نادیده گرفته شود و همواره در این سال‌ها این رشادت‌ها ادامه یافته و فرقی نمی‌کند که در سال ۹۲ باشد یا ۸۸ و یا ۸۴ و دیگر سال‌ها.  
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی اظهار داشت: در همه این‌ها دانشجو مدافع آراء مردم بود. مدلی که آن‌ها در دموکراسی دنبال می‌کنند یعنی‌‌ همان مدلی که در مصر و اکراین دنبال کرده‌اند آن است که عده‌ای با روحیه ایستادگی گفته‌اند آنچه ما می‌گوییم باید در حکومت جاری شود.  
 
جلیلی افزود: هوشیاری ملت ما اجازه نداد کسی با شیوه‌های مدرن دیکتاتوری را جایگزین جمهوریت ملت کند.  
 
وی گفت: طی سفری که کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی به تهران داشت، من به وی گفتم شما می‌دانید ما با مرسی اختلافاتی داشتیم و وی دیدگاهش به شما نزدیک‌تر بود و سوال من این است، آیا انتخابی را که مردم صورت می‌دهند، شما می‌توانید آن را تغییر دهید که امروزه می‌بینیم این موضوع در رابطه با اوکراین صدق می‌کند.  
 
رئیس سابق شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه نظام منتخب و برآمده از آرای مردم نشان می‌دهد که دانشجو نقش بسیار موثری در آن دارد و ما نمونه آن را در موضوع هسته‌ای می‌بینیم، گفت:  این حرکت تنها در دفاع مقدس خلاصه نمی‌شد، بلکه در موضوع هسته‌ای هم همین امر صورت می‌گرفت، می‌توان دانشگاه و ظرفیت‌های مهم آن را با جدیت وارد این حوزه کرد.  
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی افزود: کسانی که ادعای مخالفت با توتالیتاریزم را دارند کسانی که نظام جمهوری اسلامی را در هر سالی و آرای مردم را توتالیتاریزم می‌خوانند همان‌هایی هستند که نمی‌خواهند اجازه دهند حتی درباره کوچک‌ترین مسائل ملت اجازه انتخاب داشته باشند.  
 
جلیلی بیان کرد: این‌ها با آزادی بیان، آزادی انتخاب و حتی آزادی تحقیقات علمی مخالفت دارند، این ادعای کسانی است که امروز مدعی آزادی هستند. شما می‌بینید آن‌ها می‌خواهند حق انتخابات و آزادی و تحقیق علمی را از ما بگیرند و امروزه سخت‌ترین اقدام را علیه ملت ما در قالب تهدید بیان می‌کنند.  
 
وی افزود: توتالیتاریزم یعنی بیایند راجع به کوچک‌ترین مسائل ملت‌های دیگر اظهارنظر کنند، یعنی‌‌ همان نظر دادن در رابطه با یک دستگاه سانتریفیوژ و اینک می‌بینیم که می‌گویند حتی یک سانتریفیوژ هم نباید کار کند، در نتیجه در این راستا دست به ترور دانشمندان بزرگ ما می‌زنند.  
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی افزود: شهدای هسته‌ای ما هنرشان این بود که گفتند ما باید آزاد باشیم، برای کار علمی آزادی کوچکترین حق یک ملت است، این‌ها شهدایی نبودند که اگر پا در این عرصه گذاشتند غافلگیر شده باشند، آن‌ها به خوبی می‌دانستند که آزادی ملت هزینه دارد و با خون خود آن را پرداخت کردند.

جلیلی افزود: تمام شهدا می‌دانستند راهی که طی می‌کنند پرخطر است که دشمنان نمی‌خواهند این راه ادامه پیدا کند این گونه نبود که غافلگیر تروریست‌‌ها شوند و این که توانستند با آگاهی برخورد کنند تنها برای دفاع از آزادی علمی و تحقیقی یک ملت بود برای شکستن انحصار موج قدرت بود.  
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت ما هرگز به استکبار اجازه نداد تا با انحصار قدرت مرزهای دنیا را اداره کند و آن چیزی که اکنون حائز اهمیت است این پیوند بین جمهوریت و نظام است. 

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دانشگاه ما اگر می‌خواهد تحقیقات علمی انجام دهد و دشمنان مانع آن می‌شوند، نظام اسلامی مبتنی بر آراء مردم می‌گوید من با همه وجود پشت سر تحقیقات دانشگاهی ایستاده‌ام. 

جلیلی اظهارداشت: موضوع هسته‌ای موضوع پشتیبانی از تحقیقات علمی دانشگاه است موضوع پشتیبانی از آزادی دانشگاه است.  
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: امروزه آنها می‌بینند که اگر نظام این‌گونه از آراء و حق مردم دفاع می‌کند در طرف  دیگر مردم و دانشگاه تا پای جان از دستاوردهای انقلاب و آرمان‌های امام ایستادگی می‌کنند. 

وی تأکید کرد: با توجه به این همبستگی بین مردم و نظام مسلم است که آنها از گردش یک سانتریفیوژ ناراحت باشند زیرا به خوبی درک کردند که این پیوند شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را به همراه خواهد داشت و نظام ما توانست در مقابل این‌ها بر انقلاب پیروز شود و دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: نظام ما توانست آنچه که دشمن نگران بود که به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود را تثبیت کند و به دنبال آزادی خرمشهر، جنوب لبنان هم آزاد شود، آنها امروز نگران مرحله بعد هستند، نگرانند که با همدلی و پرشتاب به سوی یک حرکت بزرگتر و تمدن اسلامی حرکت می‌کنیم.
 
جلیلی در ادامه افزود: آنچه آنها را نگران کرده شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی‌ است که در مقابل آن دو جریان وجود دارد یکی جریان متحجر که در همین کشورهای منطقه تحت عنوان تکفیری شکل گرفته و دیگری جریان تحجر مدرن است که می‌خواهد منافع را برای چند قدرت خاص محسوب کند.  
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه کشورهای مدعی دموکراسی چگونه پیوند ناگسستنی را با کشورهای متحجر منطقه دارند، گفت: ملت آزاد ایران به خوبی مشخص کرده که حمایت از تروریسم را چه کسانی انجام می‌دادند؟ مقابله با انقلاب اسلامی و حمایت از تروریسم‌ از سوی تحجر و تحجر مدرنیته صورت گرفته است این‌ها پشتیبان تروریسم علیه آزادی ملت‌ها هستند.  
 
عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها حاضرند آبروی نداشته خود را به حراج بگذارند و در همین موضوع هسته‌ای باید دقیق شد که کسانی که شهدای ما را مورد هدف قرار دادند بین آنها پیوند حساب شده‌ای وجود دارد و اگر ملت ما امروز مقاومت کرده در کنار آن پیشرفت نیز کرده است.  
 
جلیلی در ادامه اظهار داشت: آنها  پیشرفت ما را نمی‌توانند بپذیرند در نتیجه اگر امروزه موفقیت‌هایی عظیمی داشته‌ایم آن را مدیون آرمان‌های بزرگ و هدف‌گذاری‌های جمهوری اسلامی به مردم آن هستیم.  
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ما باید گامی بزرگ در مقابل رجزخوانی‌های دشمن برداریم و هشت سال گزینه نظامی دشمن که روی میز قرار گرفت را ما با آن مقابله کرده و تو دهنی به آنها زدیم.  
 
وی اظهار داشت: همین کشورهایی که مخالف آزادی هستند امروز آنقدر از شما مردم نگران شده‌اند که حتی یک تراکنش بانکی هم برای آنها نگران کننده شده است، لذا همین است که اهمیت دارد آنها می‌خواهند دانشگاه علمی جدا از دین باشد، جدا از دردهای دنیا باشد که نتوانند مشکلات کشور را حل کنند تا به موقع بتواند محصول علم را در اختیار بگیرد.
 
عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این وحدتی که وجود دارد اگر با ابزارهای علمی همراه شود تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت و آنها بیشتر از اینکه نگران سانتریفیوژ باشند نگران این هستند که چرا شهدای بزرگوار ما توانستند اعتماد به نفس ملی را به صلابت هرچه تمام‌تر ببرند.
 
جلیلی افزود: تمام شهدا می‌دانستند راهی که طی می‌کنند پرخطر است که دشمنان نمی‌خواهند این راه ادامه پیدا کند این گونه نبود که غافلگیر تروریست‌‌ها شوند این که توانستند با آگاهی برخورد کنند تنها برای دفاع از آزادی علمی و تحقیقی یک ملت بود برای شکستن انحصار موج قدرت بود.  
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امروزه دانشگاه می‌تواند همانطور که عرصه‌های علمی و فناوری را آفریده در عرصه اقتصادی هم وارد شود خاطرنشان کرد: به آینده‌ای روشن امیدواریم که در نتیجه ملت، دولت، مجلس می‌توانند با یک همبستگی پیروزی بزرگی را برای تمدن نوین اسلامی رقم بزنند. 

انتهای پیام/
 


برچسب ها: جلیلی ، روابط ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار