"پل پيلار" تحليلگر سابق سيا:

آمريکا در مورد "ابوطالبي" اشتباه کرد

"پل پیلار" تحلیلگر سابق سیا از باراک اوباما خواست در برابر اقدامات و سنگ‌اندازی‌های نومحافظه کاران و متحدانشان که خواستار مقابله با روند دیپلماسی در قبال ایران هستند، بایستد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشنال اينترست، "پيلار" نوشت: "دولت اوباما باید تلاش کند که در رابطه با مساله ایران، تعادل برقرار کند.  از یک سو، این دولت به همراه شرکای دیپلماتیک‌اش وظیفه دارد که مذاکرات با ایران را برای دستیابی به توافقنامه‌ای به اتمام برساند که به منظور تضمین ادامه روند صلح آمیز برنامه هسته ای ایران، محدودیت‌هایی بر این برنامه اعمال کند.

وي ادامه داد: روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 ادامه دارد، تهران به مفاد توافقنامه موقت هسته ای پايبند است. بخش دیگر و یا دشوارتر تلاش دولت اوباما برای برقراری تعادل در رابطه با مساله ایران، برخورد با گروه‌هایی است که با هرگونه توافقی با ایران مخالف هستند و برای تضعیف مذاکرات تلاش می‌کنند. این نیروها به طور مشخص شامل کابینه فعلی در تل آویو و حامیان آمریکایی اش است که می خواهند ایران به عنوان یک تهدید امنیتی در مرکز توجهات بماند. 

"پيلار" ادامه داد: این گروه‌ها شامل نومحافظه کاران آمریکایی است که وقتی جنگ علیه عراق را راه می انداختند، به ایرانی ها می گفتند که نوبت شما هم می رسد. این افراد شامل مخالفان سیاسی اوباما هستند که با تمایلات وی مخالف و به دنبال انگیزه ای سیاسی برای کارشکنی در مهم ترین دستاوردهای سیاست خارجی وی هستند. 

پیلار با اشاره به نامه های اخیر برخی نمایندگان کنگره آمریکا در مخالفت با صدور روادید برای "حمید ابوطالبی" نماینده جدید ایران در سازمان ملل می نویسد: این کار ممکن است تاثیراتی بدتر از تصویب قانون تحریم ها داشته باشد. آمریکا در رابطه با مساله صدور ويزا اشتباه عمل کرد؛ ندادن ويزا به معنای زیرپا گذاشتن تعهد واشنگتن به عنوان میزبان مقرهای سازمان ملل است. رفتار و برخورد غیرمنطقی کشور میزبان مانع از عملکرد مناسب یک سازمان بین المللی می‌شود. 


انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار