با تصویب هیئت وزیران صورت گرفت؛

افزایش کمک‌های بلاعوض دولت به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده از حوادث غیر مترقبه

با تصویب هیئت دولت، سقف کمکهای بلاعوض برای کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده از حوادث غیر مترقبه از 5 میلیون به 30 میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ سقف کمکهای بلا عوض برای کشاورزان و دامداران خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه از محل اعتبار ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از پنج میلیون(5/000/000) ریال به سی میلیون(30/000/000) ریال افزایش یابد .

این مصوبه در تاریخ 93.1.20 توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ شده است.
 
ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

به دولت اجازه داده می‌شود برای پیش‌آگاهی‌ها، پیشگیری، امداد‌رسانی، بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث غیر مترقبه از جمله سیل، زلزله، سرمازدگی، تگرگ، طوفان، پیشروی آب دریا، آفتهای فراگیر محصولات کشاورزی و اپیدمی‌های دامی، اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سالانه منظور نماید.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت کشور با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط کمکهای بلاعوض را برای پرداخت خسارت‌دیدگان به طریقی تعیین می‌کنند که سهم اعتبار اقدامات بیمه در جبران خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه یاد شده نسبت به کمکهای بلاعوض، سالانه افزایش یابد و با پوشش بیمه‌ای کامل به تدریج کمکهای بلاعوض حذف شوند.

به دولت اجازه داده می‌شود در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه از جمله خشکسالی، سیل و مانند آنها تا معادل یک درصد (1%) از بودجه عمومی هر سال را از محل افزایش تنخواه‌گردان خزانه موضوع ماده (1) این قانون تأمین و هزینه نماید. تنخواه مذکور حداکثر تا پایان همان سال از محل صرفه‌جویی در اعتبارات عمومی و یا اصلاح بودجه سالانه تسویه خواهد شد.

آیین‌نامه اجرایی این ماده بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت کشور به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار