رییس سازمان خصوصی سازی:

ارزش روز هر برگه ی سهام عدالت به 1.9 میلیارد تومان کاهش یافت/ 100 میلیارد تومان برای واگذاری باشگاههای "استقلال و پرسپولیس"

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: افت شاخص بورس در ارزش روز شرکت‌های بورسی سهام عدالت تاثیر گذاشته است و رقم سبد سهام عدالت 102 هزار میلیارد تومان را به کم‌تر از 97 هزار میلیارد تومان رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبدالله پوری حسینی در اولین نشست خبری در خصوص عملکرد سازمان خصوصی سازی از ابتدای فعالیت دولت یازدهم گفت: اگر واگذاری اموال دولت را بخش اصلی وظایف سازمان خصوصی سازی بدانیم، طبق قانون باید واگذاری شرکت‌های گروه یک را تا پایان سال 92 و گروه دو تا پایان سال 93 اتمام شود که لازمه‌ی آن سرعت در انجام واگذاری‌ها با شیب تند است.

 
وی ادامه داد: در واگذاری ها طبق قانون سیاست‌های اصل 44 با سرعت و خیز شتابنده جلو رفتیم و از 151 هزار میلیارد تومان رغم واگذاری انجام شده و حدود 54هزار میلیارد تومان واگذاری غیر قطعی انجام شد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: آمار واگذاری ها حاکی‌ از آن است که حدود 27 هزار میلیارد تومان به صورت رد دیون و 26 هزار میلیارد تومان از واگذاری‌های سهام عدالت انجام شد.

وی با بیان اینکه 97 هزار میلیارد تومان و آغاز کار دولت یازدهم واگذاری قطعی صورت گرفت، افزود: این رغم 7 برابر عملکرد دولت قبل است که نشان از شیب تند واگذاری‌ها برای اتمام تا پایان سال 93 است.

پوری حسینی بیان داشت: حدود 160 کشور در دولت جدید تعیین تجلیل شد که در مقابل چهارصد شرکت باقی مانده عدد قابل توجهی است به طوری که نیمه دوم سال 92 بالاتر از عملکرد سال 88 در امر خصوصی سازی موفق و طبق قانون عمل کردیم.

وی گفت: سازمان خصوصی سازی در سال 92 بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان واگذاری داشت که امیدواریم در سال جاری با هیمن شتاب نسبت به انجام وظایف خود طبق قانون عمل کنیم .

پوری حسینی گفت: سال گذشته برای هیئت واگذاری سالی پررونق بود و با قائل شدن امتیاز ویژه برای خریداران بخش خصوصی واقعی توانست 37 هزار میلیارد سهم را قیمت گذاری کنند.

*** قیمت گذاری 100 میلیارد تومانی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

معاون وزیر اقتصاد گفت: در پایان سال گذشته به دلیل نبود صورت های مالی دقیق موفق به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نشدیم.

 
وی ادامه داد: هیئت واگذاری با حضور وزیر ورزش و مدیرعامل دوباشگاه با قیمت پیشنهادی 100 میلیارد تومانی سازمان خصوصی سازی تشکیل شد که مدیرعامل یکی از باشگاه‌ها در این جلسه دارایی باشگاه خود را 300 میلیارد تومان عنوان کرد.

پوری حسینی افزود: دوعامل مالکیت ورزشگاه های مرغوب کار و درفشی فر، واگذاری 80 درصد باشگاه‌ها طبق شرکت‌های گروه دو که مصوبه‌ی دولت قبل است به همراه نبود صورت‌های مالی دقیق مانع از واگذاری این دو باشگاه شد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: امسال در قانون بودجه تصویب شده تا شرکت‌های فرهنگی و ورزشی از طریق مناقصه واگذار شوند و طبق آن این دو باشگاه به محض ارائه‌ی صورت‌های مالی جدید تعیین تکلیف می‌شود.

*** ارزش روز هر برگه ی سهام عدالت به 9/1 میلیارد تومان کاهش یافت

پوری حسینی گفت: طرح آزاد سازی سهام عدالت هنوز به تایید دولت و مجلس نرسیده و تا کنون سازمان در این رابطه وظیفه‌ی جدی ندارد اما اگر این وضعیت ادامه یابد باید تا سه سال آینده منتظر باشیم که بدهی سهام داران از محل سود کسر و برگه های سهام عدالت آزاد شود.

وی تاکید کرد: بورس شرایطی دارد که تاکنون هیچ یک از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نتوانسته به آن وارد شود.
وی تصریح کرد : افت شاخص بورس در ارزش سبد سهام عدالت تاثیر گذاشت و رغم آن را از 102 هزار میلیارد تومان به کمتر از 97 هزار میلیارد تومان کاهش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار