عزم سئول برای اتحاد دو کره/ کره شمالی: سئول بهای سنگيني بابت اظهارات توهين‌آميز خود خواهد پرداخت

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی از تلاش این کشور برای فعال سازی ابتکارعمل درباره اتحاد دو کره خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا:"کیم اوی آن" در سخنانی گفت : سئول قصد دارد ابتکار عمل "بان کی هیه" رئیس جمهور کره جنوبی را در مورد اتحاد بین دو کره تحقق ببخشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سئول از طریق اقداماتش ، اشتیاق خود را در قبال "اعلامیه درسدن" ابراز داشته است افزود : کره جنوبی مقدمات داخلی را برای تحقق مهم ترین مفاد اعلامیه درسدن به جریان خواهد انداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم در واکنش به اتحاد دو کره اعلام کرد این کشور از بهبود روابط کره جنوبی و کره شمالی از طریق گفتگو حمایت می‌کند.

این درحالی است که کره‌شمالی روز دوشنبه به کره‌جنوبی هشدار داد سئول در پی انتقادهای اخیر از برنامه هسته‌ای و نظام سیاسی پیونگ‌یانگ «بهای سنگینی» خواهد پرداخت.

کمیته وحدت صلح‌آمیز دو کره در پیونگ‌یانگ در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی منتشر شد، تصریح کرد: «ملت و دولت ما هیچ‌گاه تلاش‌های نیروهای دشمن را در راستای بی‌احترامی به نظام سیاسی ما تحمل نخواهند کرد و به طور قطع این دشمنان بهای سنگینی برای اظهارات توهین‌آمیز خود خواهند پرداخت.»

پیونگ‌یانگ همچنین سئول را به نقض توافقنامه خودداری از توهین و افترا، متهم کرد. این توافقنامه که در گفتگوهای مقامات رده بالای دو کشور در ماه فوریه به امضا رسید، دو کره را از توهین‌ کلامی به طرف مقابل باز می‌دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کیم ، اوی ، آن ، پیونگ ، یانگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار