عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تحقق "بیمه سلامت ایرانیان" یعنی جامع عمل پوشاندن بر سیاست‌های ابلاغی

با توجه به اینکه در سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری تاکید جدی بر یکپارچه سازی بیمه‌های درمانی شده است لذا تحقق و عملیاتی شدن بیمه سلامت ایرانیان‌‌ همان تحقق اهداف سیاست‌های ابلاغی است.

دکتر عبدالرحمن رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر یکنواختی لازم بین خدمات ارائه شده از سوی سازمان‌های بیمه گر وجود ندارد و بیشترین بار هزینه درمانی بر دوش بیماران است، لذا در سیاست‌های ابلاغی و در جهت رسیدن به عدالت سلامت تاکید ویژه‌ای به یکپارچه سازی بیمه درمانی و توسعه کیفی آن شده است. 

 وی گفت: گرچه سازمان بیمه سلامت ایرانیان از یکی دو سال گذشته شکل گرفته است، اما هدف یکپارچه سازی بیمه‌ها تاکنون محقق نشده است و لذا با توجه به آنچه در سیاست‌های ابلاغی آمده، اگر بتوان بیمه‌ها را تجمیع و یکپارچه ساخت، بخش عمده‌ای از مشکلات پیش روی بیماران برطرف خواهد شد. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۶ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه‌اند، درحالی‌که برخی افراد از ۲ بیمه هم بهره می‌برند، لذا اگر همه بیمه‌ها تحت اجرای بیمه سلامت ایرانیان یکپارچه شود جای سودجویی افراد فرصت طلب هم برطرف می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار