تبریز/

راه اندازی دانشگاه بین المللی با مشارکت آلمان ها درمنطقه آزاد ارس

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس دانشگاه فناوری آمیکو از افتتاح دانشگاه فناوری آمیکو در آینده نزدیک و آغاز جذب دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، پروفسور فدایی در گفتگو با خبرنگاران افزود: دانشگاه فناوری آمیکو با تدریس اساتید مجرب اروپایی از کشورهای آلمان، سوئیس و اتریش در رشته های تحصیلی فنی، مهندسی و مدیریتی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از آخر شهریور ماه سالجاری پذیرش دانشجو در این دانشگاه آغاز می شود.

وی ارایه آموزش های کیفی و کاربردی برای ارتقای سطح مهارت عملی و علمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در ارس دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بسیاری وجود دارد اما ارتباط صنعت و دانشگاه محقق نشده و ما بدنبال تحقق عملی این امر هستیم.

پروفسور فدایی در ادامه این گفتگو به اهداف کلان همکاری دانشگاه آمیکو با دانشگاه های آلمان اشاره کرد و گفت: هدف ما توسعه مهارت و استفاده از ظرفیت های خالی کارخانجات و موسسات در منطقه و در کشور است.

وی تامین نیروی ماهر برای شبکه های خدماتی و صنایع کشور، افزایش اشتغال قشر عظیم بیکاران دارای مدرک دانشگاهی، تشکیل شبکه های مهارتی و مدیریت آن ها، ایجاد شرکت های چابک با استفاده از نیروی های ماهر برای بقاء منابع و سازمان ها، استفاده بهینه از منابع و ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و جذب دانشجویان خارجی را از اهم اهداف دانشگاه فناوری آمیکو اعلام کرد.

پروفسور فدایی گفت: سازمان ها و شرکت های چابک بیشترین شانس بقا و توسعه را در جهان امروزی دارند و برای دستیابی به این مهم با استفاده از زبده ترین اساتید آلمانی و ایرانی کنفرانس ها و همایش های ویژه ای برای مدیران عامل شرکت های علاقمند کشور برگزار خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش؛ هم اکنون 5 پردیس دانشگاهی در منطقه آزاد ارس در حال فعالیت هستند بطوریکه بالغ بر 7 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این منطقه تحصیل می کنند.

پردیس دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز، علوم پزشکی تبریز، پیام نور و آزاد دانشگاههای فعال منطقه آزاد ارس هستند.

منطقه آزاد ارس در شمالغربی کشور در همسایگی کشورمان با جمهوری خودمختار نخجوان، آذربایجان و ارمنستان و در نزدیکی کشور ترکیه واقع شده است و جلوگیری از خروج علاقمندان به تحصیلات تکمیلی به کشورهای مختلف برای تحصیل و جذب دانشجویان خارجی از اهداف مهم ایجاد پردیس های دانشگاهی در مناطق آزاد کشور است.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: منطقه ، آزاد ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.