کرمان/

مشکلات موجود در جامعه از کم توجهی به قانون است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کم توجهی به قانون یکی از مهمترین مشکلات کنونی جامعه است و باید عمل به قانون در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان ،حجت الاسلام علی توکلی در نخستین جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان در سال جاری با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈافزود: فرهنگ باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا زیربنا، شالوده و جهت دهنده بسیاری از رفتارهای فردی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد : اگر سبک صحیح زندگی برای افراد جامعه تبیین شود در زمینه گسترش توجه به قانون موفق خواهیم بود.

حجت الاسلام توکلی نهادینه شدن هر فرهنگی را نیازمند قانون دانست و گفت : توفیقات حاصل شده در حوزه پیشگیری از تصادفات و حوادث رانندگی به دلیل تلاش های انجام شده در حوزه فرهنگ سازی و نیز برخوردهای قانونی است.

وی ، خاطرنشان کرد: ستاد دیه هزینه زیادی برای کمک به مصدوم و نیز مقصر حادثه انجام می دهد اما برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی بودجه ای را در اختیار ندارد.

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان یادآور شد : ستاد دیه باید جدای از کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد به پیشگیری نیز توجه ویژه ای داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر ساخت فیلم های کوتاه به منظور توسعه آگاهی های عمومی تاکید کرد و افزود: در کرمان توانایی خوبی برای ارایه بسیاری از مطالب در قالب هنر وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش توجه شهروندان به مسایل راهنمایی و رانندگی از نیروی انتظامی، مردم و صدا و سیما قدردانی کرد./ش

برچسب ها: دادگستری ، زندگی ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.