پیوستن نيروهای ضد شورش دونتسک به معترضان هوادار روسيه

نیروهای ضد شورش شهر دونتسک در شرق اوکراین از فرماندهان خود سرپیچی کردندو اعلام کردند از مطالبات معترضان اوکراینی خواهان پیوستن به روسیه دفاع می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل  از ریانووستی ، نیروهای ضد شورش شهر دونتسک در شرق اوکراین از فرماندهان خود سرپیچی کردند و در حالی که روبان های نارنجی و سیاه هواداران نزدیک به روسیه را به لباس های خود زده اند اعلام کردند از مطالبات معترضان اوکراینی خواهان پیوستن به روسیه دفاع می کنند.

یکی از اعضای نیروهای امنیتی دونتسک اوکراین اعلام کرد: " ما حاضر به متفرق کردن تظاهرکنندگان نیستیم چون نمی خواهیم که آن ها نیز با ما همچون کودتاچیان نظامی برخورد کنند.
یکی دیگر از این افراد گفت: " ما حاضر به پیروی از مقامات کیف نیستیم و نسبت به مشروعیت آن ها اعتراض داریم." 

صدها هزار تن از هواداران پیوستن به خاک روسیه در حالی که پرچم های این کشور را در دست داشتند در مقابل دفتر محلی سرویس امنیتی اوکراین در شهر دونتسک گرد هم آمده بودند.

چندین هفته است که مناطق شرقی و جنوبی اوکراین صحنه بسیج فعالان نزدیک به روسیه است. این افراد خواهان برگزاری همه پرسی مشابه همه پرسی هستند که در کریمه برگزار شد و در نهایت به جدا شدن این بخش از خاک اوکراین و الحاق آن به خاک روسیه منجر شد.

تظاهرکنندگان مناطق شرقی روسیه کنترل برخی ساختمان های اداری در دونتسک را به دست گرفته اند و دفاتر سرویس های امنیتی اوکراین را در شهر لوگانسک اشغال کرده اند. 

مقامات اوکراینی تهدید کرده اند برای مقابله با معترضان دست به حمله خواهند زد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار