یزد/

یزد استان پایلوت میدریت مصرف آب در کشور/مسئولان بلند پایه استان در حال پیگیری خط دوم انتقال از خلیج فارس

استاندار یزد از انتخاب استان یزد بعنوان استان پایلوت مدیریت مصرف آب در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

استاندار یزد از انتخاب استان یزد بعنوان استان پایلوت مدیریت مصرف آب در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

میرمحمدی با اشاره به بحران آب یزد و بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون اظهارداشت: در حال حاضر مقدمات اجرای این تصمیم در سطوح وزارتخانه در دست انجام است.

استاندار یزد در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین تحولات صورت گرفته در ارتباط با انتقال آب به یزد تصریح کرد: در حال حاضر انتقال آب از سرشاخه های کارون و خلیج فارس بطور مستقل درحال پیگیری است.

وی گفت: در این طرح، تلاش خواهد شد تا بهره وری مصرف آب در سطح استان افزایش یابد. در این راستا روش های آبیاری، نوع کشت و الگوی کشت مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و بر توسعه کشت های گلخانه ای تاکید خواهد شد

نماینده عالی دولت در استان در پاسخ به این سوال که آیا حساسیت های محلی برای انتقال آب به یزد فروکش کرده است، گفت: آب انتقالی از سرشاخه های کارون ارتباطی با زاینده رود ندارد، همچنانکه خط فعلی انتقال آب هم بی ارتباط با زاینده رود و حقآبه منطقه اصفهان است و عنوان «زاینده رود» موجب برخی تصورات اشتباه شد

میرمحمدی افزود: انتقال آب از خلیج فارس مصرف صنعتی دارد و توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد، در عین حال که بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون بعنوان آب شرب نیز توسط دولت پیگیری می شود.

وی گفت: برای تامین اعتبار این طرح در دیدار اخیر با سفیر چین، درخواست فاینانس طرح مطرح شد که در حال پیگیری است./ش
برچسب ها: یزد ، پایلوت ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.