اردبیل/

مصرف سالانه 100 میلیارد دلار گاز و بنزین در کشور

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سالانه بیش از 100 میلیارد دلار برای مصرف گاز و بنزین در این کشور به هدر می‌رود و دنیا از این مصرف در تعجب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار داشت: ما از جهت مصرف انرژی به مرحله‌ای رسیدیم که در آینده‌ای نزدیک نه تنها صادر‌کننده گاز و نفت نخواهیم بود بلکه وارد کننده بوده و از این بابت متضرر می‌شویم.

وی گفت: ما در سال آینده قطعا وارد کننده هستیم و چند روز قبل وزیر نفت اعلام کرد با موافقت دولت واردات بنزین افزایش می‌یابد.

عاملی تصریح کرد: معادل مصرف روزانه گاز و بنزین ما 5 میلیون بشکه نفت است و در دنیا هیچ کشوری مثل ما برای سوخت یارانه نمی‌دهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: هفته گذشته سازمان بین‌المللی انرژی نسبت به اتلاف انرژی هشدار داد و گفت: ایران در سال 2012 میلادی بیش از 82 میلیارد دلار یارانه سوخت پرداخت کرده است.

  نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش از نقش ویژه ارتش در امنیت و اقتدار کشور تجلیل کرد و افزود: ارتش کشور ما کابوس بزرگ برای دشمنان است.

وی با تجلیل از شخصیت صیاد شیرازی گفت: شهید بزرگ ما قربانی تروریسم کور منافقین شد و همان کسانی که 17 هزار انسان بی‌گناه به دست آنها جان باخت حالا در حمایت خاص اروپا و آمریکا به عملیات تروریستی ادامه می‌دهند.

عاملی از سفر رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران برای گسترش روابط ابراز خرسندی کرد و افزود: این سفر می‌تواند نقطه عطف مهم در روابط دو کشور باشد و این مسئله با اراده دولت آذربایجان بستگی دارد چرا که از طرف ایران به عنوان خیرخواه جمهوری آذربایجان مشکلی در تربیت روابط وجود ندارد.

وی در پایان خطبه‌های نماز سالگرد رحلت آیت‌الله مروج و استاد جعفری را از مقام علمی و معنوی و تبلیغی این دو عالم به نیکی یاد کرده و تجلیل کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، مصرف ، گاز ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.