اذعان عریقات به شکست مذاکرات/ مخالفت حماس با طرح "وطن جايگزين"

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد هیچ پیشرفتی در نشست شب گذشته با هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دست نیامد.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، صائب عریقات افزود: موضع دو طرف هنوز از یکدیگر دور است و نشست سه جانبه هیچ پیشرفتی نداشته است.
وی خاطر نشان کرد: بحث ها در این جلسه بسیار داغ بود، زیرا اسرائیل اصرار دارد آزادی چهارمین گروه از اسیران فلسطینی را به تمدید مذاکرات صلح مرتبط کند.

عریقات همچنین با انتقاد از اقدام اسرائیل در توقیف سهم مالیات تشکیلات خودگردان آن را راهزنی و سرقت اموال ملت فلسطین و نقض قوانین بین المللی توصیف کرد.

در عین حال، جنبش حماس با هرگونه پیشنهادی برای چشم پوشی از سرزمین فلسطین یا وطن جایگزین به شدت مخالفت کرد.

جنبش حماس طرح وطن جایگزین را رد کرد. طرح موضوع وطن جایگزین برای فلسطینیان در دو ماه گذشته از بحث بر انگیزترین موضوعات در صحنه تحولات فلسطین بود.

افشای پاره ای از اخبار و اطلاعات نشان می داد که تلاش گسترده ای برای اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای عربی و پرداخت غرامت به آنان انجام گرفته است.

در این حال "سامی ابو زهری" سخنگوی حماس بر استیفای کامل حقوق فلسطینیان و در رأس آن تمام سرزمین فلسطین تاکید کرد.

وی افزود ما با هرگونه پیشنهادی برای چشم پوشی از همه یا قسمتی از سرزمین فلسطین یا جایگزینی آن با هر منطقه جغرافیایی مخالفیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موافق
۱۳:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
اگر اسرائيل راست ميگه خودش بره يك جاي ديگه چرا حق فلسطين بايد پايمال بشه ؟
آخرین اخبار