آیا 2014 سال فروپاشی قدرت آمریکاست؟

سیاست های اعمال شده از سوی دولت آمریکا در داخل و خارج از این کشور نقش مردابی را دارند که روز به روز بیش از گذشته قدرت کاخ سفید را در خود فرو می برد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری _ تحلیلی صدای مخالف ؛‌ این پایگاه اینترنتی در مقاله ای با اشاره به اقدامات دولت آمریکا در حیطه مسائل داخلی و سیاست خارجی نوشت : یکی از عواملی که موجب کاهش ارزش بهای جهانی دلار آمریکا شده است کسری شدید در ذخیره بودجه فدرال این کشور است . فعالیت های غیرقانونی برخی سیاستمداران واشنگتن نیز یکی دیگر از عوامل کاهش ارزش دلار آمریکاست . 

یکی دیگر از عواملی که به شدت بر سقوط ارزش واحد پولی آمریکا _ که در تجارت های بین المللی عموما مورداستفاده قرار می گیرد_‌ تهدیدات احمقانه ای است که اوباما درباره تحریم روسیه بیان می کند . 

دلار آمریکا ابزاری در دست واشنگتن بود تا با استفاده از آن ادعای نجات اقتصاد در سایر کشورها را بیان کند و از این طریق هژمونی خود را در سطح بین الملل بیش از پیش گسترش دهد . 

روسیه و چین پیش تر با استفاده از دلار آمریکا تجارت خود را انجام میدادند اما اکنون مدتهاست که صادرات نفت و گاز روسیه به کشورهای اروپایی با "‌روبل" انجام می گیرد . این موضوع نشان دهنده کاهش شدید تقاضا برای دلار آمریکا و به تبع آن کاهش ارزش این ارز جهانی می باشد  .

جان ویلیامز در این باره می گوید : اقتصاد آمریکا پس از رکود سال 2008  نه تنها دیگر احیا نشد بلکه روز به روز ضعیف تر می شود . سالهاست تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی کمترین افزایشی در حقوق و درآمد خود نمی بینند . با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا بر اساس واردات پایه گذاری شده کاهش ارزش دلار هزینه های داخلی این کشور را افزایش خواهد داد . همچنین استانداردهای زندگی در چنین شرایطی به شدت کاهش می یابد . 

در ادامه این مقاله آمده است : تمامی شواهد نشان دهنده فروپاشی اقتصاد آمریکا در سال 2014 است . در این سال می توان انتظار داشت ناتو و اتحادیه اروپا نیز دچار زوال شوند . تهدید احمقانه و بدون منطقی که واشنگتن برای تحریم روسیه عنوان کرد و یا تصمیم برای اقدام نظامی علیه مسکو به همراه ناتو ،‌عروسک خیمه شب بازی خود یکی دیگر از این نشانه هاست . اوباما در قبال اوکراین و سرنگونی دولت این کشور با کودتا اشتباه کرد .  

کریمه بدون دردسر از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد . سایر مناطق اوکراین نیز به تدریج همین مسیر را برای پیوستن به کشور سابق خود طی خواهند کرد . بسیاری از معترضان در شهرهای مختلف این کشور خواستار برگزاری همه پرسی برای الحاق به روسیه هستند . مردم اوکراین معتقدند احتمال روی کارآمدن دولتی وابسته به واشنگتن در کیف وجود دارد . اینی اعتراضات با دخالت پلیس به خشونت کشیده می شوند اما کاخ سفید مدعی اعتراضات از سوی مسکو هدایت شده است . این ادعا را هیچکس نپذیرفته حتی دوستان و دست نشانده های واشنگتن .

بر اساس گزارشات اعلام شده از صحنه درگیری ها و اعتراضات در اوکراین تعداد زیادی نیروی آمریکایی در پوشش سربازان اوکراینی به سرکوب معترضان می پردازند .  ادامه این سرکوب ها به احتمال فراوان ارتش روسیه را به این مناطق خواهد کشاند و در نهایت اوکراین نیز بار دیگر به سرزمین اصلی خود شوروی باز می گردد  .

در ادامه این مقاله آمده است :‌ واشنگتن با بی خردی خود در قبال اوکراین پای کشورهای ا روپایی را نیز به این میدان کشانده است . اتحادیه اروپا بخوبی آگاه است که هرگونه تحریم مسکو نخستین و اصلی ترین آسیب را به خود آنها می زند . بحران اقتصاد ی در غرب موجب افزایش بی سابقه نرخ بیکاری و تحمیل ریاضت های اقتصادی سخت گیرانه علیه مردم آن شده است بنابراین مقامات این کشورها ترجیح می دهند با عدم دخالت در تنش میان مسکو و واشنگتن بحران اقتصادی خود را تشدید نکنند . 

در حالی که اتحادیه اروپا که هم پیمان اصلی آمریکا محسوب می شود ،‌ از مشارکت با کاخ سفید در اقدام علیه مسکو سربازمی زند روسیه و چین به روابط برادرانه و صمیمی خود در مسائل اقتصادی و سیاسی ادامه می دهند . 

نویسنده در ادامه می افزاید :‌ در بسیاری از زمینه ها ایالات متحده در سطح بین الملل بعنوان کشوری دورو ،‌فاسد و غیرقابل اعتماد شناخته شده است . در میان شهروندان آمریکایی نیز اعتبار چندانی برای دولت این کشور باقی نمانده است . رسوایی شنود و جاسوسی توسط سازمان اطلاعات آمریکا ،‌ تحقیر در برابر روسیه در موضوع اوکراین ،‌ انتشار گزارش تحقیقاتی "‌سیمور هرش "‌ درباره آگاهی واشنگتن از استفاده تروریستها از گاز سارین در سوریه ، افشای جزئیات اطلاعات توهمی از سلاح های کشتار جمعی در عراق ،‌ فجایع بوجود آمده در لیبی بدنبال اعلام منطقه پرواز ممنوع در این کشور و هزاران مورد دیگر از افتضاحاتی است که آمریکا طی سالهای گذشته در داخل و خارج از کشور به بار آورده است . 

در انتهای این مقاله تاکید شد :‌ آمریکا چاره ای جز سقوط در مردابی که بدست خود ایجاد کرده ندارد . نه می تواند با روسیه و چین وارد جنگ شود و با شکست آنها به واحد پولی خود ارزش دهد و نه می تواند هزینه های جنگ افروزی ها و مداخلات مستقیم و غیر مستقیم نظامی را که در کشورهای مختلف انجام میدهد پرداخت نماید . زوال تدریجی تنها گزینه ای است که دولت آمریکا پس از سالها قلدری برای خود باقی گذاشته است . 


انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، افول ، اقتصاد ، روسیه ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۴
الان که ۲۰۱۶ داره میشه ما چیزی ندیدیم
آخرین اخبار