لرستان/

رها سازی یک قلاده جوجه تیغی تیمار شده در طبیعت لرستان

رییس اداره نظارت بر حیات وحش لرستان گفت : یک قلاده جوجه تیغی تیمار شده در طبیعت لرستان رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ علی بابایی افزود : یک قلاده جوجه تیغی کوچک بعد از چند روز نگهداری و تیمار در مرکز اداره کل و اطمینان از سلامت جوجه تیغی ،جهت رها سازی به منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد انتقال داده شد.

وی اظهار داشت : پس از انجام اقدامات لازم با همکاری محیط بانان منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد جوجه تیغی در دامان طبیعت زیبای سفید کوه رها سازی شد.

بابایی تصریح کرد :جوجه تیغی جانوری بسیار کوچک از راسته جوندگان همه چیز خوار و از راسته پستانداران حشره خوار است .

وی در ادامه گفت : این حیوان کوچک ،ظاهری همانند موش دارد اما از راسته حشره خواران می باشد و اغلب زندگی شب زی با رژیم غذایی حشره خواری خو گرفته است و خارهایی بر پشتش دارد که از خود دفاع می کند بر خلاف باور عمومی سمی نیستند.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش لرستان افزود :جوجه تیغی در هنگام خطر خود را بصورت گلوله در می آورد و در واقع جز مکانسیم دفاعی آن به شمار می رود و دشمن اصلی آن جغدها ،راسو،روباه ،گرگ ،گورکن ،خدنگ است .

بابایی اظهار داشت :تغذیه آن نیز حشرات ،حلزون ها ،لارو،مارمولک و تخم پرندگان است که گاهی فرسنگ ها از پی غذا راه طی می کند.
وی تصریح کرد :اندازه متوسط جوجه تیغی 20الی 25 سانتی متر و دارای حس شامه بسیار قوی است که می تواند قربانی خود را از نقاط مختلف تشخیص دهد ./

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.