"درمان‌های القایی" سبب افزایش هزینه‌های درمانی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان درمان‌ها و تقاضا‌های القایی را از جمله عوامل افزایش هزینه‌های درمانی در نظام سلامت عنوان کرد.

دکتر محمد حسین اعرابی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چنانچه نظارت مستمر و مطلوبی بر روی سیستم سلامت وجود نداشته باشد، بخشی از هزینه‌ها در جهت تامین منافع افراد و پوشش نیازهای آن‌ها صرف می‌شود.

وی با تاکید بر پیاده سازی یک فرآیند نظام‌مند در حوزه بهداشت و درمان گفت: وجود نظام جامع سلامت از جمله راهکار‌های ارائه خدمات بهتر به بیماران خواهد بود، زیرا افزایش بودجه در صورت نداشتن یک سیستم هدفمند سبب افزایش هزینه‌های درمانی می‌شود.

به گفته‌ وی وجود سیستم نظام‌مند راه گریز را برای برخی افراد سودجو که ممکن است درمان را به بیماران القاء کنند، خواهد بست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان وجود هزینه‌های بالا را در بخش خصوصی یکی از دلایل محتمل انتفاع برخی از سودجویان برای درمان‌های القایی عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هزینه ، درمان ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
درمان القایی از سوی بیمار و پزشک مردود است . امروز بیماری ویزیت نمودم که مودک تب داری بود . مادر از من می خواست آمپول ضد تب و چرک خشک کن قوی بنویسم .
من به او توضیح دادم که برای کودک بهتر است یک استامینوفن استفاده کند دو روز صبر کنی اگر کودک مشکل داشت دوباره او را بیاوری.
مادر کودک گفت دکتر ما زیاد پول نداریم که برای آمدن دکتر دائم ویزیت بدهیم بعد هم با ناراحتی گفت شم به فکر پول در آوردن از بیماری کودک من هستی و فکر بچه مرا نمی کنی.
من توضیح دادم در مراجعه مجدد از ایشان ویزیت نمی گیرم و برای کودک استامینوفن نوشتم و از مادر خواستم مقدار دوز دارو را رعایت کند. موقع خروج با ناراحتی گفت هر سال باید مسافرت خارجه و سفر مکه بری یک کم فکر فقرا باش. و ویزیت خود را پس گرفت
راه حل جلوگیری از درمان القایی سطح بندی خدمات ، پزشک خانواده و تشکیل کارت سلامت است وگرنه تمامی بودجه تخصیص داده شده هدر می شود.
امیدوارم رهبر عالیقدر کشور در جریان مشکلات رابطه پولی بین بیمار و پزشک و عدم نظارت بر درمان ها و اعمال تشخیصی قرار گیرند.