خبرگزاري فرانسه:

فراخوان "تویوتا" برای جمع‌آوری خودروهای دارای نقص فنی

شرکت ژاپني تويوتا، براي جمع‌آوری خودرو به علت اشکالات فنی مختلفی از جمله نقص در کابل‌های کيسه‌های هوا و سيستم فرمان آنها فراخوان داده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شرکت ژاپني تويوتا، بزرگترين شرکت خودروسازي جهان براي جمع‌آوری شش ميليون و 390 هزار دستگاه خودرو در جهان به علت اشکالات فنی مختلفی از جمله نقص در کابل‌های کيسه‌های هوا و سيستم فرمان آنها فراخوان داد.

اين شرکت خودروساز اعلام کرد در مجموع 27 مدل از جمله تويوتا "ياريس و راو 4 "دچار اين اشکالات فنی هستند. اين شرکت اعلام کرد هيچ تصادفی در ارتباط با اين اشکالات فنی گزارش نشده است.

 اين در حالی است که رقيب آمريکايی اين شرکت ، يعني جنرال موتورز بايد در مورد 13 تصادف مرگبار که موجب فراخوان گسترده خودروهاي اين شرکت شد، پاسخ بدهد.

 از تعداد خودروهايی که قرار است براي بررسی به نمايندگی‌های اين شرکت بازگردانده شود، حدود دو ميليون و 340 هزار دستگاه در آمريکای شمالی ، يک ميليون و 90 هزار دستگاه در ژاپن و حدود 770 هزار دستگاه نيز در بازار اروپا است.

بنا بر اعلام اين شرکت، بيشتر اين خودروها (3.5ميليون خودرو از جمله مدل‌ها "کرولا" و "کمري" و همچنين "ياريس" و "راو" 4) به خاطر اشکالاتی در کابل‌های کيسه‌های هوا که موجب قطعی برق و جلوگيری از عملکرد آن می‌شود ، فرا خوانده شده‌اند.

همچنين بيش از دو ميليون و 300 هزار خودرو (اربن کروز و ياريس) به خاطر اشکال در صندلی‌های جلو و حرکت آزادانه آن به سمت جلو و عقب بی آنکه فرد بتواند آن را کنترل کند، فرا خوانده شده‌اند.

حدود 760 هزار خودرو (راکتيس و ياريس) نيز به علت وجود اشکال فنی در محافظ ميل فرمان فراخوانده شده‌اند.

اين شرکت همچنين براي جمع آوری خودروهای راکتيس در ژاپن به علت اشکال در موتور برف پاک‌کن و 20 هزار خودرو از هفت مدل تويوتا در ژاپن و هنگ کنگ به علت اشکال در استارت فراخوان داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، تویوتا ، نقص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار