ایستگاه ششم مذاکرات هسته‌ای/38

دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونین پایان یافت

دقایقی پیش دور دوم مذاکرات ایران با گروه 1+5 در سطح معاونین پایان یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران در وین، دقایقی پیش دور دوم مذاکرات ایران با گروه 1+5 در سطح معاونین پایان یافت.

گفتنی است، هیئت مذاکره‌کننده کشورمان به ریاست محمدجواد ظریف به منظور از سرگیری دور سوم مذاکرات صبح روز گذشته تهران را به مقصد وین ترک کرد و بعد از ظهر دیروز به وقت تهران وارد وین شد.

شایان ذکر است شام کاری ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه در نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در وین برگزار شد.

لازم به ذکر است نوبت اول دور سوم مذاکرات جامع ایران و ۱+۵ ظهر امروز به وقت تهران پایان یافت.

مان در گفتگو با خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین در پاسخ به این سوال که آیا پس از مسئله اوکراین مورد اختلافی بین روسیه و دیگر اعضای ۱+۵ بوجود آمده است یا خیر؟ گفت: هیچ مورد اختلافی پس از پرونده اوکراین بین روسیه و دیگر اعضای ۱+۵ بوجود نیامده است و من هیچ نشانه‌ای از این موضوع نمی‌بینم.
 
وی ضمن اینکه به صورت تلویحی وجود اختلافات در مذاکرات با ایران را تایید کرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مقامات عنوان می‌کنند که اختلافاتی بین ایران و ۱+۵ وجود ندارد و برخی دیگر از اختلافات گسترده خبر می‌دهند، اظهار داشت: اختلاف در مورد پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد و اگر اختلافی وجود نداشت مذاکره‌ای هم نبود.

همچنین مجید تخت‌ روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته است: پیشرفت‌های قابل توجهی در برنامه اراک حاصل شده است و درباره معامله نفت در برابر کالا با روسیه هنوز این تصمیم نهایی نشده اما احتمالا «تا قبل از۲۰ ژوئیه نهایی خواهد شد.

وی اظهار داشته است: احتمالا» روز چهارشنبه کمیته مشترکی از ایران و گروه۱+۵ که بر اجرای توافق نوامبر نظارت می‌کند، در وین تشکیل جلسه خواهند داد.

لازم به ذکر است مذاکرات سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان با هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پس از پایان نوبت اول مذاکرات برگزار شد به اتمام رسید.

شایان ذکر است نشست خبری «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه کشورمان، با خبرنگاران ایرانی ساعت ۲1:۳۰ به وقت وین در محل استقرار خبرنگاران (هتل آستریا سن‌تر) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار