گزارش یدیعوت آحارونوت از وخامت اوضاع زندگی در سرزمین‌های اشغالی:

900 هزار اسرائیلی درخانه‌هایشان غذا ندارند

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که900 هزار اسرائیلی در خانه‌هایشان غذا ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی از ناظر اسرائیلی بر کابینه دولت اسرائیل "یوسف شبیرا" اعلام کرد:  دولت اسرائیل مسئول امنیت غذایی اسرائیلی‌ها است و حدود 900 هزار اسرائیلی از جمله 306 هزار کودک، برخی اوقات  برای یک روز کامل چیزی در خانه‌هایشان ندارند که بخورند و یا مجبور می‌گردند که وعده‌های غذایی‌شان را کم‌تر کنند؛ چراکه حتی نمی‌توانند مواد غذایی اصلی خود را خریداری نمایند.

این روزنامه همچنین از قول این ناظر اسرائیلی نقل کرد : جامعه‌ای که به فقرا و محدود بودن درآمدها و توانایی‌ها  توجه نمی‌کند ، تنها باعث خدشه دار شدن کرامت و حقوق این افراد نمی‌گردد ،بلکه وجهه خود را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این روزنامه همچنین از ناتوانی اسرائیل از فراهم آوردن امنیت غذایی در اسرائیل پرده‌ برداشت و گفت :  دولت اسرائیل نشان داده است که پایبندی کمی نسبت به توجه به این موضوع دارد و هیچ سیاست کلی را ارائه نداده و  هیچ قدمی برای حل این مشکل برنداشته  ،‌ و تنها به اقدام جمعیت‌های خیریه‌ای برای حل موضوع تکیه کرده است.

این ناظر اسرائیلی همچنین با متهم کردن دولت اسرائیل به مشخص نساختن سیاستی برای پرداختن به این موضوع گفته است: در سال 2009 تصمیمی گرفته شد مبنی بر ایجاد طرحی برای تضمین امنیت غذایی ؛ اما انجام آن به تأخیر افتاد و بودجه‌ای که به آن اختصاص داده شده بود از 12.5 درصد از مبلغ تعیین شده تجاوز نکرد.

این روزنامه به نقل از این ناظر اسرائیلی گزارش خود را با آوردن مثالهایی از خانواده‌هایی که دوسال است که حتی نتوانسته‌اند سبزی و میوه برای فرزندانشان بخرند و خانواده‌ دیگری که فرزندانش را مجبور می‌کند به دلیل خالی بودن خانه‌هایشان از مواد غذایی در خانه دوستانشان غذا بخورند، تکمیل می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار