چراغ سريال‌هاي رمضان روشن شد

توليد سريال‌هاي مناسبتي ماه مبارك رمضان در شبكه‌هاي 2 و 3 آغاز شده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ هشتم تير مصادف با آغاز ماه رمضان است و شبكه هاي يك، دو و سه توليد سريال براي اين ماه را آغاز كرده اند.
 
شبكه يك سريال "پرده نشين" را براي اين ايام توليد مي كند، سريال "مثل من مثل تو" در شبكه دو توليد مي شود و سريال "شمعداني" براي پخش در شبكه سه ساخته مي شود.
     
 پرده نشين در شبكه يك
 سريال پرده نشين به نويسندگي و كارگرداني عبدالرسول گلبن قرار بود سال گذشته براي ماه رمضان در شبكه يك توليد شود، اما پس از ارائه طرح سريال دودكش مديران اين شبكه توليد سريال پرده نشين را به زماني ديگر موكول كردند و اكنون قرار است اين سريال براي پخش در ماه رمضان امسال توليد شود.

فيلمنامه اين سريال 30 قسمتي را گلبن با همكاري منصور براهيمي نوشته، اما تصويربرداري آن هنوز آغاز نشده است. براساس توضيحات اين نويسنده سريال پرده نشين زندگي سه نفر از شاگردان مردي به نام حاج آقا الماسي را روايت مي كند كه پس از سال ها به شوشتر برمي گردند. حضور دوباره آنها در شهر با حوادث و وقايع ناخواسته اي همراه مي شود كه حاج آقا الماسي و شاگردانش را در معرض انتخاب هاي سرنوشت سازي قرار مي دهد.
     
مثل من، مثل تو در شبكه 2
شبكه دو كه شبكه كودك و زندگي نام گرفته، براي ماه مبارك رمضان يك سريال نوجوانانه تدارك ديده است. سريال مثل من، مثل تو به تهيه كنندگي داوود قچاق و كارگرداني محمود معظمي در 33 قسمت توليد مي شود.

قچاق درباره توليد اين سريال گفت: اين سريال كه تصويربرداري نماهاي خارجي آن آغاز شده داستان دختري است كه درست اول ماه رمضان نه ساله و تمام اعمال ديني بر او واجب مي شود.

 وي افزود: در اين سريال يك خانواده فرهيخته را در نظر گرفتيم كه در آن پدر پزشك و مادر تصويرگر كتاب كودك است و در خانه آنها فرايض مذهبي و رعايت مسائل اخلاقي اهميت ويژه اي دارد.

 به گفته قچاق فيلمنامه اين سريال را علي اكبر محلوجيان نوشته و برخي از بازيگران سريال نيز مشخص شده اند كه از آن جمله مي توان به شهرام عبدلي و نگين معتضدي، بازيگر نقش عمو و زن عمو، ثريا قاسمي و روشنك عجميان اشاره كرد. سريال مثل من، مثل تو كه به سفارش گروه كودك و خردسال شبكه دو توليد مي شود، براي كودكان و نوجوانان ساخته شده و معضلات و مسائل مبتلابه امروز اين گروه سني را مورد تاكيد قرار مي دهد.

 اين سريال كه دو سري از آن قبلااز شبكه دو به نمايش درآمده برشي از زندگي يك خانواده ايراني را به نمايش مي گذارد كه اعضاي آن اخلاق مدار و متحد هستند و در مواجهه با مشكلات به ياري يكديگر مي آيند.

 قچاق تاكيد كرد با ايجاد تغييراتي در اين سريال سعي دارد سريالي نمونه و مثال زدني براي نوجوانان بسازد كه پيش از اين براي اين گروه سني توليد نشده است.
     
شمعداني براي شبكه 3
 سريال ماه رمضاني شبكه سه كه به كارگرداني سروش صحت ساخته مي شود، شمعداني نام دارد و تصويربرداري آن اواخر سال گذشته آغاز شد.

فيلمنامه اين سريال را سروش صحت و ايمان صفايي نوشته اند و پيمان قاسمخاني به عنوان مشاور با صحت همكاري مي كند و مهراب قاسمخاني نيز طراحي صحنه سريال را برعهده دارد.

داستان شمعداني درباره دو خانواده است كه هر بار با برخي مشكلات و مسائل اجتماعي و شهري روبه رو مي شوند. اين بار نيز سروش صحت مانند ديگر آثارش ناهنجاري هاي اجتماعي را نشانه رفته و به صورت ويژه مشكلات شهري و شهروندي را در اين سريال به نقد و طنز مي كشد.

به گفته سروش صحت، شمعداني داستان خانواده عطا و هوشنگ است. عطا فرزندي دارد كه براي او بسيار عزيز و دوست داشتني است، اما كنجكاوي هاي اين كودك ماجراهاي بسياري براي خانواده عطا و هوشنگ رقم مي زند. تصويربرداري اين سريال روز يكشنبه يازدهم اسفند در لوكيشني در منطقه قيطريه تهران آغاز شد و قرار است براي نمايش در ماه رمضان توليد شود. از جمله بازيگران اين سريال مي توان به آتنه فقيه نصيري، محمدرضا داوودنژاد، حسن معجوني، رويا ميرعلمي، نگار عابدي، محسن قاضي مرادي، امير كاظمي و محمد نادري اشاره كرد.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار