ترکیش ویکلی :‌ تقویت احتمال تحقق توافق هسته ای نهایی در ماه آینده

نشریه "ترکیش ویکلی" در گزارشی به بازتاب خبر آغاز دور تازه ای از مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 5+1 پرداخت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌این نشریه ترک با اشاره به آغاز مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 5+1 در وین نوشت : روند مذاکرات هسته ای بگونه ای پیش می رود که می توان انتظار داشت طی یک ماه آینده توافق جامع محقق گردد . 

این نشریه چاپ ترکیه همچنین به نقل از " عباس عراقچی " معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد :‌ مذاکرات پیش رو بسیار امیدوار کننده هستند . دو طرف مذاکره قادر هستند که دیدگاه های خود را به هم نزدیک تر کرده و اختلافات را یکی پس از دیگری از راه بردارند . در مراحل بعدی وارد نکات جزئی شده و همه موارد را بصورت مکتوب اجرا می کنیم . 

فعالیت نیروگاه آب سنگین اراک و همچنین ادامه غنی سازی اورانیوم که موضوع اصلی اختلاف در دورهای قبلی مذاکرات بوده ،‌در دور تازه مبحث اصلی خواهد بود . 

این نشریه در ادامه به نقل از هیات ایرانی تصریح کرد :‌ هرآنچه در مذاکرات پیشین مورد بحث قرار نگرفته ،‌در دیدار سه روزه  هفته جاری مورد تحلیل قرار خواهد گرفت . انگلیس ،‌چین ،‌روسیه ،‌فرانسه ،‌آمریکا و آلمان قدرت های غربی هستند که خواستار تحقق توافقی جامعی و نهایی با " جمهوری اسلامی ایران "‌ بر سر برنامه هسته ای آن هستند . 

گفتنی است بسیاری از کارشناسان بین المللی معتقدند فشارها و تحریم های غرب علیه ایران نتوانسته نتیجه مورد نظر عاملین آن را محقق سازد . شاید بتوان همین مورد را نیز از جمله عواملی محسوب کرد که موجب ترغیب هرچه بیشتر غرب به حضور در میز مذاکره با ایران شده است .


انتهای پیام /
برچسب ها: ترکیه ، ایران ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار