دستورالعمل فوتبال ساحلی اعلام شد

کمیته فوتبال ساحلی دستـورالعـمل مسـابقـات فـوتبـال سـاحلی بـاشگـاههای کشـور فصـل 94-93 را اعلام کرد تا باشگاههای لیگ برتری طبق این دستورالعمل اقدام کنند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ مـاده 1 اهــداف: 1 توسعه فوتبال ساحلی در کشور . 2 شناسايي و پرورش استعدادهاي ورزشي در فوتبال ساحلی كشور. 3 توسعه و تقويت باشگاههاي ورزشي و ايجاد پشتوانه براي تيمهاي ملي كشور. 4 ايجاد رقابتهاي سالم و سازنده و ارتقاء سطح كمي و كيفي مسابقات. 5 تربيت وتأمين نيروي انساني كارآمد در زمينه هاي فني و اجرايي. 6 تقویت تیم ملی کشورمان برای حضور هر چه بهتر در مسابقات آسیایی و جهانی .

مـاده 2: ضـوابـط و شـرایط عمـومی

 1-2 این مسابقات در رده های لیگ برتر ، دسته اول ، مناطق بزرگسالان ، مناطق رده سنی پایه زیر نظر کمیته فوتبال ساحلی برگزار می گردد .

 2-2 باشگاههای شرکت کننده در صورتی اجازه حضور در مسابقات را دارند که دارای شرایط مشروحه ذیل باشند :

 1-2-2 براساس معیارهای وزارت ورزش و جوانان نسبت به ثبت باشگاه در اداره ثبت شرکتها اقدام نموده و دارای پروانه تاسیس و مجوز فعالیت رسمی از اداره کل ورزش و جوانان استان ذیربط بوده و مدارک مستند را به کمیته فوتبال ساحلی ارائه نمایند .

لازم به ذکر است در صورت شرکت نمودن باشگاههای لیگ برتر فوتبال در مسابقات فوتبال ساحلی ارائه مدارک اعلام شده الزامی نمی باشد .

 2-2-2 زمین اختصاصی یا استیجاری استاندارد برای انجام تمرینات و مسابقات که به تائید هیات فوتبال استان مربوطه و فدراسیون فوتبال رسیده باشد ، را بصورت مکتوب اعلام نمایند .

 مـاده 3: مسـابقات لیـگ بـرتـر کشـور 1-3   این مسابقات با حضور 14 تیم ( 12 تیم از مسابقات لیگ برتر فصل قبل + دو تیم صعود کننده از مسابقات دسته اول فصل قبل ) .

 2-3 نحوه برگزاری مسابقات پس از اعلام آمادگی تیمها ، اعلام خواهد شد .

 3-3 باشگاههای لیگ برتر مجاز می باشند 3 بازیکن لیگ برتری از سایر تیمها جذب کنند .

 1-3-3 اگر باشگاهی نسبت به انتقال امتیاز دائم خود به باشگاه دیگری اقدام و کلیه بازیکنان فصل قبل تحت قرارداد فوتبال ساحلی خود را با رعایت حقوق بازیکنان آزاد اعلام نماید باشگاه جدید می تواند تا سقف 5 بازیکن لیگ برتری استفاده نماید .

 2-3-3 تیمهای صعود کننده از مسابقات دسته اول می توانند تا سقف 5 بازیکن لیگ برتری استفاده نمایند .

 3-3-3 بازیکنان تیمهای سقوط کننده از لیگ برتر فصل 93-92 به دسته یک باشگاههای کشور سهمیه لیگ برتری محسوب می شوند و بازیکنان تیمهای صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر سهمیه لیگ برتری محسوب نمی شوند .

  4-3-3 چنانچه بازیکنی فقط در 5 مسابقه در لیست بازی مسابقات لیگ برتر در طول یک فصل قرار گرفته باشد یا در نیم فصل از تیم جدا شده و در سایر تیمهای غیر لیگ برتری بازی نماید سهمیه لیگ برتری محسوب نمی شوند .

 4-3 بازیکنان رده سنی در لیست اسامی تیم های لیگ برتر می توانند تیم باشگاهی خود را در مسابقات رده سنی ( فصل 94-93) همراهی نمایند .

لازم به ذکر است تعیین تاریخ مسابقات از اختیارات کمیته فوتبال ساحلی می باشد و باشگاهها در صورت همزمانی مسابقات هیچ اعتراضی نمی توانند داشته باشند .

 5-3 باشگاههای لیگ برتری می توانند 20 بازیکن طبق شرایط ذیل در لیست اسامی ثبت کنند : 15 بازیکن رده سنی آزاد + 5 بازیکن متولد 11/10/72 ببعد .

 6-3 باشگاه لیگ برتر در صورت استفاده از بازیکنان رده سنی در مسابقات لیگ برتر فصل 94-93 می بایست حتماً تیم در فصل 94-93 در مسابقات رده سنی داشته باشند . 

مـاده 4: مسـابقـات دستـه اول کشـور 1-4 این مسابقات با حضور 10 تیم (6 تیم از مسابقات فصل 93-92 + 2 تیم سقوط کننده از لیگ برتر فصل 93-92+ 2 تیم صعود کننده از مسابقات زیرگروه فصل 93-92)  برگزار خواهد شد .

2-4 نحوه برگزاری مسابقات پس از اعلام آمادگی تیمها ، اعلام خواهد شد .

 3-4 در نهایت 2 تیم به مسابقات لیگ برتر فصل 95-94 صعود خواهند کرد و 2 تیم به مسابقات مناطق فصل 95-94 سقوط خواهند کرد .

 4-4 باشگاههای دسته اول می توانند 20 بازیکن طبق شرایط ذیل در لیست اسامی ثبت کنند : 15 بازیکن رده سنی آزاد + 5 بازیکن متولد 11/10/72 ببعد.

 5-4 باشگاه های دسته اول مجاز به استفاده از حداکثر سهمیه 2 بازیکن لیگ برتری می باشند . 

مـاده 5: مسـابقات منـاطق بـزرگسالان کشـور

 1-5 مسابقات مناطق بزرگسالان کشور با حضور تیم قهرمان هر استان + تیم های سقوط کننده از مسابقات دسته اول فصل 93-92 برگزار می شود .

 2-5 نحوه برگزاری مسابقات پس از اعلام آمادگی تیمها ، اعلام خواهد شد .

 3-5 در نهایت 2 تیم به مسابقات دسته اول فوتبال ساحلی کشور فصل 95-94 صعود خواهد کرد .

4-5 تیم های حاضر در مسابقات مناطق می توانند 15 بازیکن طبق شرایط ذیل در لیست اسامی ثبت کنند : 12 بازیکن رده سنی آزاد + 3 بازیکن متولد 11/10/72 ببعد .

 5-5 تیم های مناطق مجاز به استفاده از حداکثر 2 بازیکن سهمیه لیگ برتری یا دسته اول می باشند . 

مـاده 6: مسـابقات منـاطق رده سنی پـایه کشـور  (11/10/1372 ببعد )

 1-6 این مسابقات با حضور تیم قهرمان هر استان + تیم های اول تا سوم فصل گذشته مسابقات جوانان کشور برگزار می شود .

 1-6-6 به جز تیمهای قهرمان استانها یک سهمیه برای تیمهای لیگ برتر اختصاص داده شده و باشگاههای لیگ برتر می توانند از بازیکنان رده سنی پایه در لیست اسامی تیم لیگ برتر بصورت همزمان در این مسابقات استفاده نمایند .

 2-6 نحوه برگزاری مسابقات پس از اعلام آمادگی تیمها ، اعلام خواهد شد .

 3-6 تیم های حاضر در مسابقات مناطق رده سنی پایه می توانند 12 بازیکن طبق شرایط ذیل در لیست اسامی ثبت کنند : 5 بازیکن متولد 11/10/72 ببعد + 7 بازیکن متولد 11/10/74 به بعد .

  4-6 باشگاهها می توانند کلیه بازیکنان خود را از متولدین 11/10/74 ببعد معرفی نمایند .

مـاده 7: ضـوابط فـنی و اجـرایی

 1-7 این مسابقات از لحاظ فنی براساس قوانین بین المللی فوتبال ساحلی و از نظر اجرایی و انضباطی براساس آئین نامه های سازمان لیگ ، انضباطی و نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و این دستورالعمل برگزار می شود .

 2-7 در صورتیکه تیمی پس از ثبت نام و قرعه کشی بنا بهر دلیلی از ادامه حضور در مسابقات انصراف دهد ضمن ارجاع موضوع به کمیته انضباطی درخصوص تیم خاطی کمیته مذکور تصمیم گیری خواهد کرد .

 3-7 در صورتیکه در ابتدای فصل هر تیمی از مسابقات انصراف دهد این تیم جز تیمهای سقوط کننده آن فصل محسوب نمی شود و به غیر از تیم مذکور تیم های دیگر نیز براساس امتیاز به رده پایین تر مسابقات سقوط می نمایند . اما در صورتیکه در بین فصل و حین مسابقات هر تیمی به هر دلیل از جدول مسابقات حذف شود جز تیمهای سقوط کننده می باشد.

 4-7 هر تیم می بایست در مهلت قانونی و تعیین شده مدارک خواسته شده را جهت صدور کارت شرکت در مسابقات تحویل کمیته فوتبال ساحلی نماید در غیر اینصورت انصراف تلقی و از دور مسابقات حذف خواهد شد و پرونده جهت اقدام مقتضی به کمیته انضباطی ارجاع خواهد شد .

5-7 هر محرومیت انضباطی که برای یک بازیکن پیش از انتقالش به باشگاه دیگر در نظر گرفته شده ولی همچنان در حال اجراست می بایست موارد از مبادی ذیربط از سوی باشگاه جدید استعلام گرفته شود و باشگاه جدید ملزم به اجرای محرومیت مذکور تا پایان آن می باشد .

 6-7 جرایم مالی اعلام شده از سوی کمیته انضباطی برای بازیکنان و باشگاه اعلام شده در نیم فصل اول می بایست تا قبل از شروع نیم فصل دوم پرداخت شود و بقیه جرایم نیز تا یکماه پس از اتمام مسابقات می بایست به حساب فدراسیون واریز شود در غیر اینصورت از هرگونه فعالیت باشگاهها جلوگیری بعمل خواهد آمد .

 7-7 برای مبارزه با نفوذ دلالی و پدیده واسطه گری هیچ فردی یا موسسه ای به عنوان نماینده یا وکیل یا مدیر برنامه بازیکن بجز کارگزاران بین المللی و ملی حق مذاکره با باشگاهها و بازیکنان را نداشته و در صورت وقوع چنین اتفاقی بازیکن از حق نقل و انتقال جاری تا دوره نقل و انتقالات بعدی محروم و مراتب جهت بررسی و اخذ تصمیم درخصوص افراد خاطی به مبادی ذیربط ارجاع می شود .

 8-7 اگر یک بازیکن بیش از یک قرارداد منعقد نماید قراردادی معتبر است که تاریخ ثبت آن از طرف باشگاه یا هیات قبل از انعقاد قرارداد با باشگاه ثانویه باشد و این قرارداد مبنی قرار می گیرد و بابت قرارداد دوم موارد برای تصمیم گیری به کمیته انضباطی ارجاع می شود .

 9-7 باشگاهی که قصد عقد قرارداد با بازیکنی را دارد که همچنان دارای قرارداد معتبر با باشگاه دیگری است ، بیش از مذاکره با بازیکن می بایست کتبا باشگاه فعلی بازیکن را در جریان بگذارد از سوی دیگر یک بازیکن حرفه ای در صورتی مختار به مذاکره جهت عقد قرارداد با باشگاه دیگر است که قرارداد او پایان یافته و یا کمتر از یکماه به پایان آن مانده باشد هرگونه تخلف از این حکم مشمول جریمه های متناسب می شود .

  10-7 هر بازیکن در هر فصل می تواند برای دو باشگاه به صورت قطعی یا قرضی با رعایت شرایط نقل و انتقالات بازی نماید.

 11-7 باشگاهها موظف می باشند بازیکنان ملی پوش را در هر زمانی در طول مسابقات در اختیار تیم ملی کشور قرار دهند و در صورت عدم همکاری موضوع به کمیته انضباطی ارجاع خواهد شد .

 12-7 مسئولیت احراز اصالت مدارک بازیکنان طرف قرارداد باشگاه با توجه به آئین نامه انضباطی بعهده سرپرست و باشگاه مربوطه  می باشد . توجه: کلیه مدارک می بایست تکمیل شده ارائه گردد و به هیچ عنوان مدارک ناقص از طرف هیات ارسال نگردد در صورت عدم تکمیل مدارک از سوی باشگاهها مدارک ناقص را نزد هیات فوتبال نگه داشته و پس از تکمیل نمودن توسط باشگاه مربوط نسبت به مهر و امضا و ارسال آن به فدراسیون اقدام نمائید .

 13-7 تیمهای میزبان حق انتخاب رنگ پیراهن خود را در مسابقات خانگی دارند و تیم میهمان در صورت همرنگ بودن پیراهن با پیراهن تیم میزبان موظف به استفاده از پیراهن دوم خود می باشد .

 14-7 کلیه تیمها می بایستی در مسابقات کاور غیر همرنگ لباس خود همراه داشته باشند .

15-7 شماره بازیکنان بایستی با لیست اولیه که مورد تائید هیات و فدراسیون رسیده یکسان باشد و تا آخر مسابقات بدون تغییر باقی بماند . در صورت تغییر بدون اطلاع قبلی طبق مقررات آئین نامه انضباطی اقدام خواهد شد .

 16-7 مسئولین ثبت رکورد اخطارها و اخراجهای بازیکنان و همراهان بعهده سرپرست تیمهای شرکت کننده می باشد .

 17-7 داوران ، نماینده و ناظر مسابقات از طرف فدراسیون فوتبال تعیین و به محل برگزاری مسابقات اعزام خواهند شد .

 18-7 در مسابقات نماینده هیات استان موظف است همکاری لازم را با نماینده فدراسیون فوتبال در خصوص رفع نواقص و برگزاری هرچه بهتر مسابقات بعمل آورد و حضور ایشان در مسابقات الزامی است .

  19-7 هر باشگاه در هنگام برگزاری مسابقه در لیست مربوطه می تواند حداکثر 12 بازیکن ( 5 نفر اصلی+ 7 نفر ذخیره ) را معرفی نماید .نهایتاً در نیمکت ذخیره هر تیم حداکثر 12 نفر ( 7 بازیکن ذخیره + 5 نفر کادر ) می توانند حضور داشته باشند و سایر بازیکنان معرفی شده در لیست اصلی بایستی روی سکوی تماشاگران حضور یابند .

 20-7 تائید محل و زمان برگزاری مسابقات از اختیارات کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون می باشد
 21-7 انجام یا عدم انجام مسابقه از اختیارات داور مسابقه با هماهنگی نماینده فدراسیون می باشد و عوامل دیگر برگزار کننده مسابقات بهیچ عنوان مجاز به تعطیل آن نمی باشند . ضمناً در صورت اعلام از سوی نماینده فدراسیون تیمها می بایست 24 ساعت در محل مسابقه حضور داشته باشند و تیم میزبان همکاریهای لازم را بعمل آورد .

 22-7 در کلیه مسابقات که بصورت لیگ برگزار می شود هر بازیکن با دریافت 3 کارت زرد متوالی یا متناوب یا یک کارت قرمز از مسابقه بعدی همان رده مسابقاتی محروم می باشد . بدیهی است در اعمال محرومیت های جرائم انضباطی تمامی رده های مسابقاتی ملاک عمل خواهد بود .

  23-7 در کلیه مسابقات مجتمع، بازیکنانی که 2 کارت زرد به صورت متناوب یا متوالی در 2 مسابقه مختلف و یا در صورت دریافت 2 کارت زرد که در یک مسابقه منجر به کارت قرمز می¬گردد خود به خود از مسابقه بعدی محروم می¬باشند و کارت¬های قرمز طبق روال گذشته محاسبه و ملاک عمل می¬باشد.

 24-7 کارت های قرمز ناشی از حرکات خطرناک شامل جرایم نقدی از سوی کمیته انضباطی می شود .

 25-7 در صورت تعطیل شدن مسابقه ای به دلیل عدم حضور پزشک، آمبولانس ، نیروی انتظامی یا آماده نبودن امکانات با مسئولین ذیربط برابر مقررات و رای کمیته انضباطی عمل خواهد شد .

 26-7 سرپرست تیم موظف است در تمام مسابقات کارت بازی کلیه بازیکنان و همراهان که توسط فدراسیون فوتبال صادر گردیده را همراه داشته باشند و به نماینده فدراسیون تسلیم نمایند .

 27-7 در صورت محرومیت کادر فنی توسط کمیته انضباطی و یا داوران ( در حین مسابقه ) روی نیمکت تیم مربوطه ، فرد مربوطه حق برقراری هیچگونه ارتباطی را نیمکت ( وسایل ارتباطی و ....) را ندارند و در صورت گزارش موضوع به کمیته انضباطی ارجاع خواهد شد .

 28-7 تاریخ اخذ مدارک و شروع مسابقات فوتبال ساحلی توسط کمیته فوتبال ساحلی تنظیم و پس از تائید فدراسیون فوتبال به هیاتهای استانها ابلاغ خواهد شد .

 29-7 تیمها می بایست حداقل 24 ساعت قبل از شروع مسابقه در شهر میزبان حضور داشته و محل استقرار خود را توسط سرپرست تیم به هیات فوتبال و باشگاه میزبان اعلام نمایند و در صورت تاخیر مسئولیت بعهده تیم مربوطه  می باشد .

 30-7 تغییر محل برگزاری مسابقه بدون هماهنگی و موافقت کمیته فوتبال ساحلی مجاز و مقدور نمی باشد و در صورت تغییر می بایست یکهفته قبل با ذکر دلیل ، بصورت مکتوب به فدراسیون ابلاغ نمایند  .

 31-7 مسئولیت کلیه عواقب ناشی از حرکات و عکس العملی غیر ورزشی ، ناجوانمردانه و دور از شئونات اخلاقی بازیکنان و کادر تیم در استادیوم و همچنین زمین محل برگزاری مسابقه علاوه بر خاطیان سرپرست می بایست پاسخگو باشد و مسئولین باشگاه جهت جلوگیری از اینگونه موارد می بایست تمهیدات ویژه ای را اتخاذ و اجرا نمایند .

 32-7 رسیدگی به تخلفات عوامل تیمها و تعیین تنبیهات براساس آئین نامه و آرای کمیته انضباطی صورت می پذیرد .

 33-7 هر باشگاه می تواند نسبت به طراحی و معرفی علامت (LOGO) انحصاری باشگاه و درج آن بر روی البسه ورزشی بازیکنان و همراهان تیم اقدام نمایند این نماد هویتی ، مبنی بر حفظ و تقویت انسجام اعضاء باشگاه با یکدیگر و بازگو کننده مظهر وحدت سازمان یافته هر باشگاه فرهنگی ورزشی می باشد .

 الف : مـدارک مـورد نیـاز :

 1 مدارک مورد نیاز برای صدور کارت شرکت در مسابقات بشرح ذیل می باشد :  1-1 لیست اسامی بازیکنان برای تیمهای لیگ برتر حداکثر 20 بازیکن شامل 15 بازیکن رده سنی آزاد + 5 بازیکن متولد 11/10/72 ببعد و 5 همراه شامل : سرپرست ، سرمربی ، مربی ، پزشک و  تدارکات طبق فرم لیست اسامی پیوست که به تائید باشگاه و هیات فوتبال استان ذیربط رسیده باشد .

2-1   لیست اسامی بازیکنان برای تیمهای دسته یک حداکثر 20 بازیکن شامل 15 بازیکن رده سنی آزاد + 5 بازیکن متولد 11/10/72 ببعد و 5 همراه شامل : سرپرست ، سرمربی ، مربی ، پزشک و  تدارکات طبق فرم لیست اسامی پیوست که به تائید باشگاه و هیات فوتبال استان ذیربط رسیده باشد .

 3-1   لیست اسامی بازیکنان برای تیمهای مناطق بزرگسالان کشور حداکثر 15 بازیکن شامل 12 بازیکن رده سنی آزاد + 3 بازیکن متولد 11/10/72 ببعد و 5 همراه شامل : سرپرست ، سرمربی ، مربی ، پزشک و  تدارکات طبق فرم لیست اسامی پیوست که به تائید باشگاه و هیات فوتبال استان ذیربط رسیده باشد .

 4-1 لیست اسامی بازیکنان برای تیمهای مناطق رده سنی حداکثر 12 بازیکن 5 بازیکن متولد 11/10/72 ببعد + 7 بازیکن متولد 11/10/74 به بعد و 5 همراه شامل : سرپرست ، سرمربی ، مربی ، پزشک و  تدارکات طبق فرم لیست اسامی پیوست که به تائید باشگاه و هیات فوتبال استان ذیربط رسیده باشد .

 تبصره 1 : لازم به ذکر است فقط تیمهایی که دارای تیم در رده سنی مذکور که در مسابقات کشوری، استانی یا شهرستانی شرکت کرده باشند و کارت بازی از سوی هیات فوتبال ذیربط برای آنان صادر شده باشد می توانند با ارائه نامه مکتوب از طرف هیات فوتبال استان نسبت به استفاده از بازیکنان دو رده سنی پایینتر اقدام در غیر اینصورت سهمیه مذکور از بین خواهد رفت   ( فرم شماره 3 پیوست ).

 2 چنانچه تیمی در لیست اسامی اولیه کمتر از تعداد مجاز بازیکن طبق شرایط بند 1 را معرفی نماید می تواند در طول برگزاری مسابقات با توجه به شرایط ذیل نسبت به تکمیل لیست اسامی اقدام نماید:

 الف: یک بازیکن آزاد در طول فصل ( سهمیه فیفا ).

 ب: 3 بازیکن چه به صورت آزاد چه به صورت قرضی در نیم فصل ( حداکثر تعداد مجاز استفاده از بازیکنان قرضی در ابتدا یا نیم فصل مسابقات 2 بازیکن می باشد ).

 ج: بازیکنان رده سنی می توانند از شروع فصل تا نیم فصل به لیست تیم اضافه شوند .

د: حذف یک بازیکن از لیست اسامی در نیم فصل که تا نیم فصل مسابقات برای آن کارت مسابقه صادر نشده باشد و با ارائه نامه از هیات فوتبال استان می توان به جایگزینی آن اقدام نمود . و: آن دسته از بازیکنانیکه در فصل گذشته 93-92 تحت قرارداد باشگاه بوده اند و قرارداد آنها تا پایان فصل 94-93 اعتبار دارد می توانند با ارائه فرم شماره 11 ( پیوست ) نسبت به حضور در مسابقات در صورت داشتن جای خالی در لیست اسامی تیم تا نیم فصل اقدام نمایند .

 3 قرارداد بازیکنان و همراهان می بایست براساس فرم شماره الف و ب که در 4 نسخه با دقت و بدون قلم خوردگی تنظیم شده منعقد و پس از امضاء بازیکن و اثر انگشت و مهر و امضاء مدیریت باشگاه در هیات فوتبال استان شهرستان و استان به ثبت رسیده و ظرف مدت 72 ساعت از تاریخ ثبت در هیات فوتبال استان مربوطه به دپارتمان فوتبال ساحلی تحویل گردد . عکس الصاقی روی قرارداد باید ممهور به مهر هیات فوتبال استان مربوطه باشد .

 1-3 مدت قرارداد بازیکنان حداقل یک فصل و حداکثر سه فصل می باشد.

  2-3 مبلغ قرارداد بازیکنان حتماً می بایست در قرارداد آنان ذکر شود ، قرارداد بدون مبلغ ثبت نخواهد شد .

 3-3 بازیکنانی که از فصل قبل با تیمهای دیگری در فصل جدید قرارداد منعقد نموده اند می بایست مدارک ذیل را ارائه نمایند :

 الف:اگر بازیکن قرضی باشد باید نام آن در لیست اسامی باشگاه دارنده بازیکن قرار داشته باشد و  قرارداد بازیکنان قرضی از باشگاه مبداً می بایست بیش از نیم فصل باقی مانده باشد . بدیهی است در صورت عدم صدور کارت و درج نام بازیکن در لیست اسامی باشگاه مبداً ( انتقال دهنده ) در فصل جاری 94-93 ، بازیکن نمی تواند بصورت قرضی به باشگاه دیگری برود ، بنابراین ارائه لیست اسامی باشگاه انتقال دهنده در فصل 94-93 الزامی است ( فرم شماره 7 پیوست).

 ب: بازیکنان قرضی با باشگاه جدید حداقل نیم فصل و حداکثر تا پایان اعتبار مدت قرارداد با باشگاه دارنده می باشند .

  ج: رضایتنامه بازیکن آزاد یا فسخ قرارداد با ارائه فرم شماره 5 و 6 پیوست .

 د: فرم تسویه حساب مالی که به تائید هیات فوتبال استان رسیده باشد .

و: هر بازیکن در طول یک فصل در دو باشگاه می تواند بازی کند چه بصورت قرضی ( موقت ) یا بصورت دائم به تیم دوم منتقل گردد در صورتی بازیکنانیکه در فصل جاری 94-93 در ( مسابقات شهرستان ، استان ، کشوری و ....)  عضو تیم دیگری بوده اند می توانند حتی با اخذ رضایتنامه ( فسخ قرارداد ، رضایتنامه بازیکن آزاد و انتقال موقت ) از باشگاه قبلی در نیم فصل مسابقات در باشگاه دوم بازی نمایند .

 4 اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی بازیکنان و کادر .

 1-4 برای بازیکنان دو رده سنی زیر مجموعه ارائه اصل و تصویر شناسنامه بازیکن و اصل و تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه پدر یا مادر الزامی است .

 5 ارائه رضایت نامه محضری از والدین بازیکنان زیر 18 سال الزامی می باشد ( ارائه فرم شماره 4 پیوست ).

 6 اصل  و تصویر کارت بیمه ورزشی بازیکنان و همراهان .

 1-6 در صورتیکه شناسنامه بازیکن المثنی بوده و یا در صفحه توضیحات مواردی ذکر شده باشد ارائه کپی صفحه توضیحات لازم در صورتیکه تغییر سن در آن ذکر شده باشد بازیکن با تائید کمیته های مسابقات و انضباطی مجاز به همراهی تیم خواهد بود و اگر بازیکنی ( صغر سن ) گرفته باشد مجاز به همراهی تیم در آن رده سنی نخواهد بود.

 7 ارائه اصل و کپی گواهی پنجم ابتدایی برای بازیکنان رده سنی .

 8 گواهی تحصیلی با شرایط ذیل مورد تائید می باشد : • گواهی نیمسال دوم تحصیلی 93-92 . اصل گواهی تحصیلی عکسدار معتبر بعلاوه گواهی تائید شده توسط حوزه نظام وظیفه استان تهران و یا حوزه نظام وظیفه استان مربوطه که با هماهنگی حوزه نظام وظیفه استان تهران صادر شده باشد .

  9 اصل و تصویر مدرک مربیگری مربیان .

 1-9 سرمربی و مربی تیمها طبق اعلام کمیته آموزش بایستی دارای حداقل گواهینامه مربیگری سطح 1 فوتبال ساحلی ( کلاسهای مربیگری فوتبال ساحلی فیفا سطح 1 فوتبال ساحلی محسوب می شود ) باشند .

 10 ارائه اصل و کپی ( پشت و رو ) کارت پایان خدمت کلیه اعضا ء تیم ( کادر و بازیکنان ).

 1-10 تعیین وضعیت نظام وظیفه بازیکنانی که به سن مشمولیت رسیده اند ( زیر 18 سال ) با ارائه یکی از مدارک مشروحه ذیل :  • اصل و کپی کارت پایان خدمت ، کارت معافیت دائم یا موقت ، برگه آماده به خدمت ( بدون داشتن غیبت ذکر شده در آن ) . ارائه برگ پستی و یا برگ درخواست معافیت مورد تائید نمی باشد .           

درخصوص استفاده از بازیکنان سرباز برابر آنچه که در بخشنامه مدیریت محترم تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح و آئین نامه نقل و انتقالات می باشد، عمل خواهد شد .

 11 ارائه کارت شرکت در مسابقات عکسدار بازیکنان و کادر فنی که به تائید هیات فوتبال استان رسیده باشد ( عکس روی کارت می بایست جدید باشد و کارت بدون خط خوردگی باشد ) 0 12 ارائه فرم تعهد نامه شماره 1 پیوست. 13 دریافت استعلام از کمیته اخلاق فدراسیون مبنی بر صدور مجوز برای حضور بازیکنان و کادر . 14 تسویه حساب مالی از امورمالی فدراسیون فوتبال .

 15 نامه از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم محرومیت و داشتن هرگونه پرونده انضباطی .

 16 معرفی نامه از هیات فوتبال استان ذیربط .

 17 ارائه کارت عضویت در مسابقات . نحوه دریافت کارت به شرح ذیل می باشد :  براساس موارد 12 تا 20 و ماده 74 اساسنامه فدراسیون فوتبال ، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موظفند برای حضور در فعالیتهای مربوط به فوتبال کشور به عضویت فدراسیون فوتبال نایل آیند .

 19 ارائه شناسنامه سلامت بازیکنان مورد تائید کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال .

 20 ارائه گواهی نامه از سوی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال مبنی بر تائید پزشک .

 لازم به ذکر است حضور پزشک در تیم ها ضروری است و در صورت عدم رعایت موضوع ، مسئولیت هرگونه اتفاق بعهده مدیرعامل و سرپرست تیم می باشد .

 21 ارائه معرفی نامه رسمی به نام سرپرست یا نماینده تام الاختیار از سوی باشگاه با تائید هیات فوتبال استان و اعلام کتبی شماره تلفن، فاکس و ایمیل باشگاه و آدرس دقیق محل برگزاری مسابقات در هر استان .

 22 هر باشگاه بایستی 2 دست پیراهن و شورت شماره دار (در جلو و پشت) در دو رنگ متضاد تهیه و در هنگام ارائه مدارک به دپارتمان فوتبال ساحلی اعلام نماید .شماره پیراهن بازیکنان می بایست از شماره 1 تا 20 . شماره 1 برای دروازه بان ( معرفی حداقل 2 دروازه بان الزامی است ) .

 23 ITC  قرارداد، اصل و تصویر پاسپورت، اجازه اقامت و اشتغال به کار از اداره امور اتباع خارجی و اخذ گواهی سلامت از کمیته پزشکی برای بازیکنان و مربیان خارجی الزامی است.

 24 کلیه مدارک بازیکنان ، کادر الزاماً می بایست اسکن شده و بصورت فایلهای مجزا همگی در یک ( CD ,DVD) همراه با مدارک مذکور به فدراسیون ارائه گردد .

 مـاده 8: امـتـیـازات

 1 - 8 با توجه به اینکه طبق قوانین و مقررات فوتبال ساحلی در یک مسابقه نتیجه مساوی وجود ندارد و حتماً می بایست تیم برنده مشخص گردد لذا چنانچه بازی در پایان وقت قانونی مساوی باشد یک زمان 3 دقیقه ای به وقت بازی اضافه خواهد شد و چنانچه پس از پایان وقت اضافی نتیجه همچنان مساوی باشد برنده بازی توسط ضربات پنالتی از روی نقطه فرضی پنالتی مشخص خواهد شد .

 2-8 به تیمی که در وقت قانونی برنده بازی باشد، 3 امتیاز و در صورتیکه در وقت اضافی یا ضربات پنالتی برنده مسابقه گردد، به تیم برنده 2 امتیاز تعلق می گیرد و به تیم بازنده هیچ امتیازی تعلق نمی گیرد.

 3 - 8 تعداد گل به ثمر رسیده در ضربات پنالتی در جدول رده¬بندی لحاظ نخواهد شد.

 4 - 8   نحوه قرارگرفتن تیمها در جدول رده بندی بترتیب اولویت براساس:

  الف: بیشترین امتیازات بدست آمده در مسابقات گروهی . اگر دو یا چند تیم در امتیازات برابر باشند براساس شرایط ذیل در جدول قرار خواهند گرفت:

 ب:بیشترین امتیازات بدست آمده در مسابقات گروهی بین تیمهای مربوطه .

 ج: تفاضل گل بیشتر در مسابقات گروهی بین تیمهای مربوطه .

 د: بیشترین گل زده در مسابقات گروهی بین تیمهای مربوطه .

 ذ: تفاضل گل بیشتر در مسابقات گروهی .

 ر: بیشترین تعداد گل زده شده در مسابقات گروهی .

 ز: کمترین کارت قرمز .

 و: کمترین کارت زرد .

 ه: قرعه توسط کمیته برگزاری مسابقات. 5 - 8 چنانچه مسابقه ای بدلیل عدم حضور غیرموجه  یک تیم از طرف داور مسابقه تعطیل شود امتیاز 3 بر صفر  و احتساب 3 گل ( گلها در جدول رده بندی لحاظ خواهد شد ) به نفع تیم مقابل اعلام می شود . 

در صورت ارائه مدارک مستند دال بر عدم تخلف تیم حاضر نشده نتیجه طبق آئین نامه انضباطی پس از اعلام نظر کارشناسی از سوی کمیته فوتبال ساحلی اعلام خواهد شد .

  6-8 چنانچه تیمی در یک دوره از مسابقات بدون عذر موجه در دو دیدار متناوب یا متوالی جهت برگزاری مسابقه حاضر نشود ضمن ارجاع پرونده به کمیته انضباطی بشرح ذیل اتخاذ تصمیم خواهد شد:

 الف: ضمن حذف تیم متخلف از دور مسابقات نتایج حاصله از دیدارهای برگزار شده قبل بقوت خود باقی است و هیچگونه تغییری در جدول مسابقات حادث نمی شود لیکن نتیجه دیدارهای بعد از عدم حضور دومین مسابقه با امتیاز 3 بر صفر ثبت خواهد شد ( گلها در جدول رده بندی محاسبه خواهد شد ).

  ب: تیم متخلف به یک رده مسابقاتی پایین تر سقوط داده می شود و سایر جرائم طبق مقررات و رای کمیته انضباطی اتخاذ خواهد شد .

 مـاده 9 :میـزبانی مسـابقات از سـوی هیـاتها و باشگاههـا و مقررات مالي

  1 - 9 درصورتي كه باشگاه ميزبان داراي زمين اختصاصي باشد و مراتب به تأئيد کمیته فوتبال ساحلی فدراسيون نيز برسد،مسابقه در زمين اختصاصي تيم ميزبان برگزار خواهد گرديد.

درغيراينصورت براساس توافق حاصله فيمابين باشگاه و هيئت فوتبال استان ميزبان می¬بایست زمين استاندارد و مناسبي را براي انجام مسابقات خود اعلام نمايند.

 2 - 9 در مسابقات خط كشي، آماده نمودن ميدان مسابقه، توپ مسابقه و مسئوليت هماهنگي لازم با مبادي ذيربط (اورژانس، حضور پزشک، هماهنگی با شورای تأمین و ...) جهت امنيت بعهده تیم میزبان و هيئت فوتبال استان ميزبان مي¬باشد.

 3 - 9 درمسابقات لیگ تأمين محل اسكان تیم میهمان و هزينه ایاب و ذهاب و تغذيه هرتيم بعهده باشگاه مربوطه می باشد .

 4-  9   در مسابقات مجتمع تأمين محل اسكان تیمهای میهمان بعهده تیم میزبان می باشد ( طبق کارتهای صادر شده از سوی فدراسیون ).

 5 - 9 هزينه¬هاي محل اسكان و تغذيه ایاب و ذهاب نمايندگان، ناظرين و داوران اعزامي از سوی فدراسیون توسط باشگاه میزبان، تأمین و پرداخت می گردد.

  6 - 9 محل اسكان داوران و نمايندگان اعزامي می¬بایست، مجزا از محل اقامت تيمهاي ميهمان و ميزبان باشد.

 7 - 9 حق الزحمه داوران، نماينده و ناظر مسابقات براساس آئين نامه هاي مربوطه به عهده فدراسيون فوتبال مي باشد و از محل اعتبارات پيش بيني شده تأمين و پرداخت مي¬گردد.

 8 - 9   ساير هزينه¬هاي اجراي مسابقات براساس توافق حاصله فيمابين باشگاه و هيئت فوتبال استان ميزبان تأمين و پرداخت مي¬گردد.

 9 - 9    ورودیه و حق ثبت نام برای مسابقات لیگ برتر مبلغ 60000000 ریال و مسابقات دسته اول مبلغ 000/000/25   ریال ، مناطق 20000000ریال و رده سنی 10000000 ریال می باشد که می بایست به حساب فدراسیون فوتبال بانک تجارت شبعه سپهبد قره نی 20925868 واریز شود .

 10- 9 حق عضویت باشگاههای لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور هر باشگاه مبلغ 1200000 ریال و هر بازیکن و کادر مبلغ 240000 ریال که می بایست به حساب 0106068080000 بانک ملی شعبه شیخ بهایی به نام فدراسیون فوتبال واریز نمایند. 11-9 حق عضویت بقیه باشگاههای فوتبال ساحلی کشور هر باشگاه مبلغ 1200000 ریال و هر بازیکن و کادر  مبلغ 60000 ریال که            می بایست به حساب 0106068080000 بانک ملی شعبه شیخ بهایی به نام فدراسیون فوتبال واریز نمایند.

 14- 9 در کلیه مسابقات تیم میزبان با هماهنگی هیات فوتبال استان میزبان و نظارت نماینده فدراسیون مسئول فروش بلیط برای تماشاگران و تبلیغات رایج در محل برگزاری مسابقات می¬باشند و درآمد حاصله به شرح ذیل اعلام می¬گردد: تیم میزبان 70%، هیئت فوتبال استان 30%.

مـاده 10 : بـازی جـوانمردانه ، جـام ، مـدال و احکـام

 1-10 در هر یک از رقابتهای فوق الذکر میزبان موظف است نسبت به نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون فوتبال و بازی جوانمردانه Fair Play اقدام نماید .

 2-10 با توجه به نحوه برگزاری مسابقات و تصمیم از سوی کمیته فوتبال ساحلی به مقام های اول تا سوم مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال جام قهرمانی ، احکام و مدال اهداء خواهد شد .

مـاده 11 : مـوارد پیش بینی نشده  موارد پیش بینی نشده احتمالی در این دستورالعمل براساس پیشنهاد کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون و آئین نامه نقل و انتقالات تصمیم گیری و  ابلاغ تا بمورد اجراء گذاشته شود .

 • این دستورالعمل در 11 ماده تنظیم و لازم الاجرا می باشد .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار