زاهدان/

ایجاد منطقه آزاد اقتصادی تحولی عظیم در منطقه سیستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از طرح‌های مهم اقتصادی دولت در منطقه، ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در شمال این استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، علی اوسط‌هاشمی در بازدید از منطقه سیستان و دیدار با مردم این منطقه اظهار کرد: با احداث این منطقه ازاد در زابل می‌توان تحولی عظیم در اقتصاد و اشتغال مردم منطقه بوجود آورد به وجود آورد.

وی افزود: در آینده ای نزدیک طرح هر خانواده یک واحد گلخانه‌ای در منطقه سیستان اجرا می‌شود و به همین دلیل باید اشتغال‌های غیرکشاورزی در منطقه توسعه یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی در ایجاد منطقه اقتصادی سیستان نقش مهم و موثری دارند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این منطقه به زودی «صندوق توسعه» راه‌اندازی می‌شود. تصریح کرد: با راه‌اندازی این صندوق و جمع‌آوری خرده سرمایه‌های مردم می‌توان واحدهای تولیدی بزرگی را در منطقه ایجاد کرد.

هاشمی به وجود ظرفیت‌های مرز در سیستان اشاره کرد و افزود: بازارچه‌های مرزی سیستان نباید از رونق بیفتد و بازارچه مرزی گمشاد و میلک زابل نقش مهمی در اقتصاد خانواده دارند و وجود برخی قوانین مشکلاتی را برای این بازارچه‌ها به وجود آورده است که باید این قوانین اصلاح و بازنگری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: منطقه ، ازاد ، اقتصادی ، تحول ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رستم
۰۸:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
اقاجان استارت بازارچه ها را بزن دیگه