لاریجانی در پاسخ به اخطار قاضی‌پور:

لایحه تجارت، قسمت به قسمت به شورای نگهبان ارسال خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان صحبت کردم و قرار شد لایحه تجارت را قسمت به قسمت به این شورا ارسال کنیم تا آن‌ها بتوانند در مورد آن اظهار نظر کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز یکشنبه در پاسخ به اخطار قانون اساسی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه گفت: لایحه تجارت یکی از قوانین مهم کشور است که سه مجلس را طی کرده است یعنی از حدود ده سال پیش در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است.  
 
وی گفت: از آن‌جایی که قانون قبلی تجارت قدیمی شده بود و باید تغییر می‌کرد لایحه قانون تجارت به عنوان قانون مادر مطرح شد و باید به سرانجام برسد.  
 
رئیس مجلس تصریح کرد: طبق قانون شورای نگهبان باید ظرف 20 روز در مورد لوایح ارسالی اظهار نظر کند ولی طبیعتا نمی‌تواند طی 20 روز در مورد 1261 ماده لایحه تجارت اظهارنظر کند.  
 
لاریجانی افزود: بنابراین بنده با شورای نگهبان صحبت کردم و قرار شد قسمت به قسمت لایحه را به شورای نگهبان ارسال کنیم تا شورا نیز بتواند در مورد آن اظهارنظر کند.  
 
اضافه می‌شود؛ لایحه تجارت از 10 سال پیش در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی مطرح شده و هم اکنون به منظور بررسی و تایید نهایی در دست شورای نگهبان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار