ایستگاه ششم مذاکرات هسته‌ای/15

شام کاری ظریف و اشتون برگزار شد

شام کاری ظریف و اشتون در نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در وین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران در وین، شام کاری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه امشب (دوشنبه) در نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در وین برگزار شد.

مذاکرات رسمی ایران و 1+5 صبح سه‌شنبه  آغاز خواهد شد.

گفتنی است هیئت مذاکره‌کننده کشورمان به ریاست محمدجواد ظریف به منظور از سرگیری دور سوم مذاکرات صبح امروز تهران را به مقصد وین ترک کرد  و بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت تهران وارد وین شد.

همچنین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایالات متحده وارد وین شده البته مقام‌هایی از وزارت دارایی و شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگو‌ها شرکت خواهند داشت و "پال ارواین" مدیر دایره پیشگیری از اشاعه تسلیحات کشتار دسته جمعی شورای امنیت ملی ایالات متحده و "ریچارد نفیو" معاون هماهنگ‌کننده امور تحریم‌ها وزارت امور خارجه آمریکا، نیز در وین حضور دارند.

لازم به ذکر است دیپلمات "امیرحسین زمانی‌نیا"  و "جمشید ممتاز" وکیل امنیتی بلند پایه کشورمان به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران پیوستند.

اضافه می‌شود؛ وزیر خارجه کشورمان پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مذاکرات قرار است آخرین موضوعات و موردها مورد بحث قرار گیرد، در این دوره بحث‌ها را به پایان رسانده تا در اردیبهشت ماه وارد تدوین پیش‌نویس شویم.

وی افزود: اظهار نظرهاي اتحاديه اروپا نه اعتبار دارد و نه از وزن سياسي برخوردار است و هيچ نقشي در مذاكرات هسته اي ندارد.

ظریف خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم درباره مباحث ماهوی کار کنیم و در مرحله بعدی کارشناسان دو طرف ملاقات‌هایی خواهند داشت.

لازم به ذکر است مذاکرات در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار