یک تصویربردار:

سرعت عمل مهمترین رکن تصویربرداری خبری است

سعید فراقی گفت: تسلط و سرعت عمل مهمترین رکن در تصویربرداری خبر است.

"سعید فراقی" تصویربردار شبکه خبر در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: در تصویربرداری خبری برای پردازش و به تصویر کشیدن سوژه مورد نظر باید تسلط و سرعت عمل داشته باشیم.  

وی عنوان کرد: برخلاف تصویربرداری‌ها در عرصه‌های مختلف، در تصویربرداری عرصه خبر تکرار معنایی ندارد و باید تصویربردار آن‌قدر توانایی داشته باشد که در آن واحد کاری مناسب را ارائه دهد.   
وی افزود: تصویربردار برای ارائه و انتقال مطلب به مخاطب خود با توجه به تجربه‌ای که دارد تصاویر مورد نیاز را به ثبت می‌رساند.  

این تصویربردار بیان کرد: تصویربردار علاوه بر اینکه تصویرها را به ثبت و ضبط می‌رساند باید به کارگردانی سوژه خبری و نورپردازی مسلط و با صدابردار هماهنگ باشد تا بتواند به خوبی تصاویر را به سمع و بصر مخاطب برساند.  

فراقی ضمن بیان این مطلب که بیشترین تصاویر زنده خبری در صداوسیما توسط شبکه خبر گرفته می‌شود گفت: تصویربرداری برنامه‌های زنده از حساسیت بالایی برخور است و این کار تکرار شدنی نیست و به همین جهت تصویر بردار باید سرعت عمل، تجربه و توانایی بالایی برای ارائه این مطالب به مخاطب داشته باشد.  

این تصویربردار تصریح کرد: در عرصه تصویربرداری همانند دیگر حرفه‌ها تصویربردار باید متناسب با حرفه خود آمادگی جسمانی لازم را داشته باشد تا در هنگام حمل دوربین دچار ضایعه نشود.  

وی در پایان خاطر نشان کرد: سال 93 با وجود دولت جدید و فرمایشات مقام معظم رهبری خوب خواهد بود.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.