سرزنش والدین کابوس شبانه فرزندان

یک روان‌پزشک اجتماعی گفت: گاهی سرزنش والدین حدی ادامه پیدا می‌کند که به کابوس‌های شبانه فرزندان تبدیل می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گاهی این طور شروع می‌شود که والدین پس از یک روز کاری و خستگی زیاد ناشی ز تلاش روزانه خود برای استراحت به خانه می‌آیند. اما از طرفی نیز فرزند و یا فرزندان خانواده که منتظر والدین خود هستند تا با شور و شوق، ماجرای یک روز را برای آنان تعریف کنند با کوهی از خستگی مواجه شده و در غم فرو می‌روند، در این لحظه کودکان به دو دست تبدیل می‌شوند: دسته اول کودکانی هستند که پس از مواجه با چنین والدینی از آنان دوری کرده و مسائل را بدون مشورت با پدر و مادر خویش انجام می‌دهند.
 
ساغری روان‌پزشک خانواده در این باره گفت: کودکان اینچنینی پس از مدتی، نبود پدر و مادر را یک امر طبیعی تلقی کرده و به کارهایی دست می‌زنند که برای آنان ضرر مالی و یا جانی به همراه خواهد داشت.
 
دسته دوم کودکانی هستند که با شیطنت‌های بچه‌گانه قصد جلب توجه دارند و می‌خواهند به هر طریقی پدر و مادر خود را متوجه خود کرده و آنان را برای بازی بچه‌گانه و گوش دادن به حرف‌های آنان آماده سازند که متاسفانه در این گروه دیده می‌شود که اکثر والدین بدون اینکه فرزند خود را درک کنند، با سرزنشی آنان را ترک کرده و به سمت اتاق خواب، کودکان را راهی می‌کنند.
 
ساغری روان‌پزشک عمومی خانواده در این باره اظهار داشت: این دسته از کودکان پس از روزها سرزنش دچار رفتاری توام با لجبازی گریه پیدا می کنند و شب‌ها برای اینکه فکر می‌کنند،‌ پدر و مادر برای آنان ارزشی قائل نشده، آنان را دوست نداشته و دچار کابوس‌های بچه‌گانه می‌شوند و این کابوس‌ها می‌تواند تا جایی ادامه پیدا کند که کودک بزرگ شده را از والدین زحمتکش خود دور بسازد.
 
گفتنی است، والدین با وجود تلاش‌های بسیار و خستگی زیاد در طول روز باز هم ساعاتی را از شب به فرزندان خود اختصاص دهند، شکوفایی و رشد استعداد کودک خود را به چشم و به وضوح هرچه بیشتر خواهند دید.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: سرزنش ، والدین ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.