رئيس اداره عمليات بازار بورس انرژي؛

50 درصد برق کشور در" بورس انرژی" معامله خواهد شد

با پيگيري هاي وزارت نيرو، شرکت توانير، شرکت مديريت شبکه برق ايران و بورس انرژي مقرر شد تا پايان برنامه پنجم توسعه، 50 درصد برق مصرفي کشور در بورس انرژي داد و ستد شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛رئيس اداره عمليات بازار بورس انرژي  گفت: وزارت نيرو با افزايش سطح فعاليت مالي در بورس انرژي موافقت کرده و قرار است از ارديبهشت ماه اعتبار تخصيصي به شرکتهاي توزيع براي انجام معاملات برق در بورس انرژي افزايش قابل توجهي يابد.

 محمد حسين عسگري افزود: قرار است تخصيص بخشي از منابع مالي همه شرکت هاي توزيع ، نيروگاه هاي حرارتي دولتي و همه نيروگاه هاي خصوصي از طريق معاملات در بورس انرژي صورت پذيرد.

رئيس اداره عمليات بازار بورس انرژي گفت: شرکتهاي توزيع متناسب با خريد برق از بورس انرژي، هزينه خدمات توزيع را دريافت مي کنند و همه نيروگاهها هم با توجه به ميزان عرضه در بورس انرژي، بهاي برق توليدي خود را به صورت نقدي دريافت مي کنند.

محمدحسين عسگري با اشاره به هماهنگي با وزارت نيرو ، شرکت توانير و شرکت مديريت شبکه برق ايران گفت: آنطور که معاون وزير نيرو اعلام کرده، قرار است هر سه ماه 10 درصد به ميزان اعتبارات شرکتهاي توزيع افزوده شود.

وي خاطرنشان کرد : مباحث فني و آخرين هماهنگي ها ميان وزارت نيرو، سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس انرژي، شرکت توانير و شرکت مديريت شبکه برق در حال انجام است.

عسگري از پيوستن يک شرکت توزيع ديگر به جمع خريداران برق بورس انرژي از اواخر اسفند پارسال خبر داد و افزود : شرکت توزيع نيروي برق هرمزگان به عنوان سي و ششمين شرکت توزيع مجوز خريد برق ازبورس انرژي را دريافت کرده است. 

وي افزود : پس از آغاز رسمي معاملات در بورس انرژي از اسفند 91 تا کنون در همه روزهاي کاري معاملات برق به طور مستمر و پيوسته در بورس انرژي انجام پذيرفته است و با توجه به زيرساخت‏هاي لازم و طراحي سازکارهاي معاملاتي ، در صورت تخصيص منابع مورد نياز امکان افزايش حجم و ارزش معاملات برق در بورس انرژي وجود دارد.

معاملات برق بورس انرژي در سال گذشته از مرز 1000 ميليارد ريال عبور کرد و با اجراي طرح جديد، معاملات برق در سال جديد افزايش چشمگيري خواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، انرژی ، اعتبار ، شبکه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار