مودریچ پدیده تیم ملی فوتبال کرواسی

لوکا مودریچ از سوی روزنامه دیلی میل به عنوان یکی از بازیکنان شاخص جام جهانی 2014 برزیل شناخته شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حضور مودریچ در فهرست بهترین بازیکنان جام جهانی بهانه‌ای شد تا عملکرد فوتبالی‌ این بازیکن را مورد بررسی قرار دهیم.
 
لوکامودریچ در 9 سپتامبر 1985 در کرواسی متولد شد وی هم‌اکنون در پست هافبک در باشگاه فوتبال رئال مادرید است.
 
لوکا در تیم‌های دنیا موزاگرب زریشکی موستاره اینتر زاپارسیک، تاتنهام بازی کرده است و 44 بازی ملی نیز در کارنامه فوتبالی‌اش به ثبت رسانده است.
 
وی در فصل نقل و انتقالات سال 2012 با سر و صدای زیادی در فصل نقل و انتقالات وارد باشگاه رئال مادرید شد و اولین بازی رسمی خود را در این تیم برابر بارسلونا انجام داد.
 
لوکامودریچ در سال 2000 به آکادمی دینا پیوست. پس از آن سه سال در زیرینسیکی بازی کرد و در حالی که تنها 18 سال داشت در موستار تبدیل به بهترین بازیکن لیگ بوسنی هرزگوین شد.
 
وی پس از آن دوباره به دیناموزاگرب برگشت و بازی خود را در اینتر زاپارسیچ آغاز  کرد و با این باشگاه یک قرارداد ده ساله بست و مجددا در سال 2006 بهدینامو پیوست که در این باشگاه سه لیگ، دو جام حذفی و یک سوپرکاپ برد.


 
نقش لوکا در پیراهن تیم ملی کرواسی با حضور اسلاون بیلیچ پرزلگ شد چراکه این مربی اعتقاد ویژه‌ای به استعدادهای وی داشت و معتقد بود که لوکا جانشینی است خلف برای نسل طلایی کروات‌ها در دهه 90 که شوکه، بوبان و پریسنچکی را داشت.
 
مودریچ که لقب پرنده را یدک می‌کشد در یورو 2008 خود را به عنوان یک ستاره جهانی مطرح کرد. یک گل زیبا به اتریش زد و در بازی مقابل آلمان عملکردی درخشان داشت.
 
در مرحله یک چهارم یک نمایش درخشان دیگر مقابل ترکیه داشت اما کروات‌ها در ضربات پنالتی اوت شدند. اما این باعث نشد که بخشی از تیم برتر تورنمنت نباشد. در یوروی اخیر، مودریچ در مقابل آدم کوتاه‌های فوتبال جهان یعنی ستاره‌ها اسپانیا، عملکردی درخشانداشت. کرواسی توسط سرخ‌ها در مرحله گروهی اوت شد.
 
عملکردش در یورو 2008، نگاه چندین باشگاه را به خودش جلب کرد.در نهایت با 21 میلیون یورو به تاتنهام پیوست تا به گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال کرواسی تبدیل شود.
 
لوکامودریچ توانست در سال‌هایی که فوتبال را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد افتخارات بسیاری را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.
 
از افتخارات وی می‌توان به دیناموزاگرب کرواسی قهرمان در لیگ 2005، 2006، 2007، 2008،‌ قهرمانی کاپ حذفی در سال‌های 2007 و 2008، رئال مادرید قهرمانی در سوپرکاپ 2012، عنوان بهترین بازیکن لیگ بوسنی در سال 2003، امید سال فوتبال کرواسی در سال 2004،‌ بهترین بازیکن از نظر نشریات در لیگ کرواسی در سال 2005،‌عنوان بهترین بازیکن سال کرواسی در سال‌های 2011، 2008 و 2007، برترین تیم در مسابقات یورو از نظر یوفا در سال 2008 و در نهایت عنوان بهترین بازیکن سال در باشگاه تاتنهام در 2011 شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مودریچ ، کرواسی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار