یک نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اختصاص "يارانه توليد" حمايت از "بخش كشاورزي" است

یک نماینده مجلس گفت: يكي از عوامل مهم و تأثيرگذار در كاهش قيمت گوشت و پروتئين حيواني تخصيص و وصول يارانه به كشاورز است بنابراين ضروريست از بخش كشاورزي با پرداخت يارانه توليد حمايت شود.

ناصر صالحي نسب نائب رييس دوم كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به ضرورت اختصاص يارانه توليد به بخش كشاورزي افزود: كشاورزان علوفه، نهادها و بسياري از مواد اوليه موردنياز خود را بر اساس قيمت جهاني از بازار آزاد خريداري مي‌كنند و اين عامل در افزايش هزينه‌ها تمام شده براي كشاورز تأثيرگذار خواهد بود.
 
وي تصريح كرد: يارانه توليد بعنوان يك حمايت گري است كه مي‌تواند انگيزه بيشتري در كشاورز ايجاد كند تا محصولات خود را از نظر كمي و كيفي بر اساس خواسته مصرف كننده توليد كند.
 
صالحي نسب خاطرنشان كرد: علاوه بر پرداخت يارانه، وجود برخي دستگاه‌هاي نظارتي در كنترل قيمت در تمامي شاخصه‌هاي توليد و تأمين نهادها مي‌تواند از جمله عوامل مهمي در جلوگيري از افزايش قيمت و حمايت از توليد و مصرف باشد.
 
نماينده مردم دشت آزادگان افزود: تاكنون يارانه‌اي بعنوان يارانه توليد به كشاورزان پرداخت شده، جزء‌ همان يارانه مصرفي كه دهك‌هاي كن درآمدي را شامل مي‌شود. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: یارانه تولید ، قیمت ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار