فرهاد " آییش" سقوط سال 92

"فرهاد آییش" با بازی خوب خود در " نمایش سقوط" اثری ماندگاری دیگری از خود بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ فرهاد آییش متولد سال 1331 در شمیران است و دبستان و دبیرستان خود را در تهران گذرانده، چند سال بعد به انگلستان و سپس به آمریکا سفر کرد و به تحصیل فیلم سازی و عکاسی پرداخت پس از مدتی پرداختن به عکاسی وارد تئاتر شد همچنین او سالهایی از زندگی اش را در شهرهای سانفرانسیسکو، واشنگتن، بوستون و برلین گذراند و در این مدت به کارگردانی و بازی در بیش از 30 نمایشنامه به زبانهای فارسی و انگلیسی پرداخت.
 
 او پس از 27 سال در سال 1376 به ایران بازگشت.
 
"کرگدن"،" پنجره‌ها"،" شام آخر"، " شام‌اول"،" دختر گل‌فروش"، " یک رابطه ساده"، " هفت شب با مهمانی ناخوانده"،" چمدان" از آثاری است که فرهاد آییش در عرصه تئاتر کارگردانی، نویسندگی و بازی کرده است.

اخیرا  هم او در نمایش " سقوط" به کارگردانی حمیدرضا نعیمی بازی کرد و این نمایش از پر مخاطب ترین و پرفروش ترین  تئاتر سال شد.
 
فرهاد آییش در عرصه سینما و تلویزیون هم فعالیت های بسیاری داشته که از جمله آنها می توان به فیلم سینمایی " آیینه شمعدون"،"هیس دخترها فریاد نمی زنندد"، " چک"، " یک عاشقانه ساده و زندگی با چشمان بسته اشاره کرد.
 
همچنین وی در سریال های بسیاری بازی کرده که می توان از این تعداد به " باغ سرهنگ"، " کلاه پهلوی"،" شمس‌العماره"، " داستان یک‌شهر" و باجناق‌ها اشاره کرد.
 
همسر فرهاد آییش مائده طهماسبی  از بازیگران خوب سینما ، تلویزیون و تئاتر است و این دو بازیگر 20 سال پیش با هم ازدواج کردند.
 


انتهای پیام/اق

برچسب ها: ائیش ، دانشنامه ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار