رئيس کميته پزشکي فيفا:

رأي‌گيري دوباره‌اي براي ميزباني جام جهاني 2022 در کار نيست

رييس کميته پزشکي فيفا اعلام کرد اين فدراسيون تصميمي براي راي گيري مجدد در مورد ميزباني جنجالي کشور قطر از جام جهاني 2022 ندارد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، ميشل دهوگ در مصاحبه با روزنامه ايونينگ استاندارد انگليس ضمن اشاره به اعلام آمادگي ژاپن براي قبول ميزباني جام جهاني 2022 در صورت خلع قطر از آن ، گفت :«يقينا راي گيري دوباره اي صورت نخواهد گرفت. رسانه هاي انگليسي خواهان راي گيري دوباره هستند اما آن ها تصميم گيرنده در اين موضوع نيستند.»

دهوگ خود در زمان اعطاي ميزباني دو جام جهاني 2018 و 2022 به روسيه و قطر، يکي از اعضاي کميته اجرايي فيفا بوده است.  هر دو تصميم اخيرا با انتقاد شديد جامعه جهاني مواجه شده است و سلامت مراحل اعطاي اين ميزباني زير سوال برده شد. در حال حاضر مايکل گارسيا رييس آمريکايي کميته اخلاق فيفا با گشودن پرونده اي در حال بررسي صحت اين اتهامات است.

گرماي قطر در ماه ژوئن و ژوئيه که زمان معمول برگزاري جام جهاني است ، با انتقاد شديد برخي کشورها مواجه شده است و احتمال دارد براي نخستين بار جام جهاني در تعطيلات زمستاني فوتبال اروپا برگزار شود.

دهوگ اتهامات وارده از سوي انگليس در مورد تقلب در راي گيري ميزباني جام جهاني 2018 را نيز رد کرد و گفت :« من قبول ندارم که در اين راي گيري  تقلب صورت گرفته باشد.در فوتبال برد و باخت وجود دارد و اگر انگليسي ها معتقد هستند که از سال 1966 ميزبان جام جهاني نبوده اند ،  بلژيک هم هرگز اين ميزباني را در اختيار نداشته است.  بنابراين انگليس جايي براي اعتراض ندارد.»

دهوگ در مورد مشکلات برگزاري جام جهاني 2022 در تابستان گفت :«‌به نظر من به عنوان رييس کميته پزشکي فيفا ، برگزاري رقابت ها در تابستان مشکل آفرين است و از همان ابتدا اين مساله را گوشزد کردم.»

انتهاي پيام/
برچسب ها: فیفا ، جام جهانی ، قطر ، رای گیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار