در دید و بازدیدها اینگونه بخورید تا "چاق" نشوید

در ظرف آجیل به دنبال کشمش و تخمه کدو باشید. سایر دانه‌ها نظیر پسته، بادام و فندق دارای کالری و روغن بسیار زیادی هستند و سریع شما را چاق می‌کنند.

دکتر شهرزاد محمدیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: افراد در دید‌و بازدیدهای نوروز، باید توجه داشته باشند که هر برش کیک کوچک، برابر 2 عدد شیرینی خشک و یک عدد کیک یزدی، 70 کیلوکالری دارد که معادل نیم ساعت پیاده‌روی سریع است.

وی افزود: افراد می‌توانند از ظرف آجیل، کشمش و تخمه کدو را انتخاب کنند زیرا سایر دانه‌ها نظیر پسته، بادام و فندق، دارای کالری و روغن بسیار زیادی بوده و باعث چاقی افراد می‌گردد.

دکتر محمدیان تصریح کرد: به افراد توصیه می‌شود، آجیل، شیرینی و شکلات‌های منزل را دور از دید خود قرار دهند. وقتی این مواد بر روی میز قرار گیرند، طبیعی است که میل به مصرف آنها در افراد افزایش پیدا می‌کند. در عوض می‌‌توانند بشقابی از سبزیجات نظیر خیار و گوجه‌فرنگی و یا میوه روی میز قرار دهند و مصرف این مواد را بالا ببرند.

وی همچنین افزود: این مواد علاوه بر اینکه کم کالری هستند، غنی از ویتامین‌ها بوده و فیبر موجود در آنها، در ایجاد احساس سیری به افراد کمک می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، آجیل ، ویتامین ، کالری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.