اعتصاب خلبانان شرکت لوفت هانزا آلمان وارد دومين روز شد

خلبان های شرکت هواپیمایی لوفت هانزا روز پنجشنبه برای دومین روز پی در پی به اعتصاب خود ادامه دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل خبرگزاری رویترز ،  خلبان های شرکت لوفت هانزا اوایل این هفته از اعتصاب سه روزه خبر دادند که به لغو سه هزار و 800 پرواز این شرکت منجر می شود یعنی از هر 10 پرواز لوفت هانزا نه پرواز لغو می شوند.

پیش بینی می شود اعتصاب خلبان های لوفت هانزا دهها میلیون یورو به این شرکت هواپیمایی خسارت وارد کند و سبب ایجاد اختلال در برنامه های سفر حدود 425 هزار مسافر شود.

مقامات فرودگاه های آلمان اعلام کردند تاکنون حدود 700 پرواز لوفت هانزا در فرانکفورت - سومین فرودگاه شلوغ اروپا از نظر تعداد مسافر- لغو شده اند. بر اساس این گزارش، چند صد پرواز در مونیخ نیز تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته اند.

خلبان های لوفت هانزا خواستار وضع دوباره قانونی هستند که به آنها اجازه می دهد بازنشستگی پیش از موعد داشته باشند و در عین حال دستمزدهای خود را دریافت کنند.

مقامات لوفت هانزا می گویند در حال حاضر بالاترین سنی که خلبان های این شرکت همچنان می توانند به پرواز ادامه دهند افزایش یافته است که منعکس کننده افزایش امید به زندگی است و دیگر نیازی به اجرای برنامه های دیگر نیست.

بدین ترتیب شانس کمی برای رسیدن به توافق و پایان یافتن زودهنگام اعتصاب خلبان ها وجود دارد.

""کریستوف فرانس مدیر اجرایی لوفت هانزا در مصاحبه با نشریه بیلد اعلام کرد روند پروازهای شرکت لوفت هانزا روز شنبه به حالت عادی باز می گردد. او افزود به دلایل عملیاتی برخی بی نظمی ها در روند از سر گیری این پروازها همچنان ادامه خواهد داشت.

اعتصاب خلبانان لوفت هانزا به نفع شرکت ریلی دویچه بان شده است و پیش بینی می شود روزانه مشتریان این شرکت 20 هزار نفر افزایش یابد. این شرکت به صورت معمول روزانه 360 هزار مسافر را جابجا می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار