بلومبرگ گزارش داد

ضرر ده‌ها میلیون یورویی شرکت "لوفتهانزا" در پی اعتصاب خلبانان

کارشناس امور حمل و نقل هوایی گفت: اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی "لوفتهانزا" روزانه 10 میلیون یورو ضرر برجای خواهد گذاشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، "داگلاس مک نیل" کارشناس حمل و نقل هوایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ درباره اعتصاب سه روزه خلبانان شرکت هوایی "لوفتهانزا" گفت: در سال 2010 هم خلبانان شرکت هواپیمایی "لوفتهانزا" به مدت چهار روز اعتصاب کردند و در آن زمان این اعتصاب 48 میلیون یورو ضرر و زیان برجای گذاشت و این بار هم اعتصاب خلبانان این شرکت روزانه 10 میلیون یورو ضرر برجای خواهد گذاشت.

این کارشناس بخش حمل و نقل هوایی، اقدام خلبانان شرکت هواپیمایی "لوفتهانزا" مبنی بر اعتصاب سه روزه را اقدامی شدید علیه این شرکت توصیف کرد و گفت: ممکن است اتحادیه خلبانان و شرکت "لوفتهانزا" برای حل اختلافات خود ناچار شوند به دادگاه و مراجع قضایی مراجعه کنند.

در عین حال این اعتصاب بشدت مسافران شرکت هوایی "لوفتهانزا" را در روزهای آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث خواهد شد که بسیاری از آنها با تاخیرهای بسیار طولانی به مقاصد خود برسند.

"داگلاس مک نیل" کارشناس بخش حمل و نقل و هوایی گفت: خلبانان شرکت هواپیمایی "لوفتهانزا" در حالی در اعتراض به کاهش حقوق و دستمزدها و شرایط کاری خود اعتصاب کرده‌اند که در مقایسه با خلبانان دیگر شرکت‌های هواپیمایی در اروپا بیشترین حقوق و دستمزدها را دریافت می‌کنند.

متوسط حقوق این خلبانان در سال بیش از 200 هزار یورو است.

وی گفت: شرکت "لوفتهانزا" می‌خواهد امسال بخشی از حقوق خلبانان خود را کاهش دهد چون این شرکت با رقابت شدیدی از سوی رقبای خود بویژه شرکت‌های هواپیمایی در منطقه خلیج فارس مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار