خبرگزاری فرانسه:

رشد اقتصادي ترکيه در سال 2013 به 4.4 درصد رسید/ احتمال کاهش رشد اقتصادی در سال 2014

بر اساس آمار منتشر شده، اقتصاد ترکیه سال 2013 شاهد رشد 4.4 درصدی با آهنگی سالانه در سه ماهه چهارم و چهار درصد در مجموع سال بود و اندکی از اهداف دولت که رشد اقتصادی 3.6 درصدی را پیش بینی می کرد، پیشی گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه ملی آمارهای ترکیه اعلام کرد رشد کلی تولید ناخالص داخلی در 12 ماهه سال به چهار درصد رسید.

این رقم مثبت برای دولت ترکیه یک روز پس از پیروزی انتخاباتی سرنوشت ساز برای رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه منتشر می شود.

حزب عدالت و توسعه تحت رهبری اردوغان پس از شمارش 99 درصد آرا در روز دوشنبه با به دست آوردن 45 درصد آرا در انتخابات شورای شهر و شهرداری ها به پیروزی رسید.

مهم ترین تشکل مخالف این حزب یعنی حزب جمهوریخواه خلق ( چپ میانه) توانست 28 و سه دهم درصد آرا را به دست آورد.

"محمد شمشک" وزیر دارایی ترکیه در عین حال هشدار داد رشد اقتصادی در ماه های آینده کند خواهد شد اما در عین حال گرایش مثبت خود را حفظ خواهد کرد .

این وزیر ترک در بیانیه ای اعلام کرد کاهش خطر سیاسی پس از انتخابات شورای شهر و شهرداری ها به تقاضای ملی و چشم اندازهای رشد برای امسال کمک خواهد کرد.

رشد اقتصادی برای سال 2014 ممکن است به حدود سه درصد برسد زیرا ترکیه با کاهش سرمایه گذاری ها همچنین کاهش هزینه های جاری عمدتا ناشی از واردات انرژی مواجه است .

ترکیه همچنین جزو کشورهای نوظهوری است که از تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا در کاهش نقدینگی خود به شدت آسیب دیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رشد ، اقتصاد ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار