خلاقیت را از کودکی به فرزندان خود آموزش دهیم

به گفته یک روانشناس : داشتن خلاقیت، آموزش در دوران کودکی اهمیت بسیاری دارد و به بیان دیگر اولین خشت پرورش خلاقیت در کودکی گذاشته می‌شود.

شهرام ناصری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: آموزش خلاقیت از دوران کودکی آغاز می‌شود و پایه آن از 5 تا 7 سالگی گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: شاید بارها از خود پرسیده باشید که چگونه می‌توانید آینده درخشانی را برای فرزندان رقم بزنید؛ با صرف پول و امکانات فراوان یا با ایجاد فرصت تحصیل در بهترین مدارس این کار انجام شود.

وی در ادامه افزود: والدین باید بدانند این مسائل آینده فرزندانشان را تضمین نمی‌کند، زیرا اگر کودک با آموزش‌های ساده در سن مناسب به توانمندی‌های مناسب برسد، قادر خواهد بود در آینده فرد موفقی شود.

ناصری اظهار داشت: والدین باتوجه به نکات مهم تربیتی در دوران کودکی فرزندانشان اولین خشت‌های موفقیت وی را در آینده می‌گذارند و او قادر خواهد بود با اعتماد به نفس کافی گام‌های بعدی را بردارد.

این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: برای داشتن خلاقیت، آموزش در دوران کودکی اهمیت بسیاری دارد. به بیان دیگر اولین خشت پرورش خلاقیت درکودکی گذاشته می‌شود. کودک باید بتواند از برخی مواد و وسایل چیزهایی درست کند به عنوان مثال کودک باید بتواند با ؟ خانه بسازد و یاد بگیرد با خمیر شن و گل بازی کند یا بتواند آنها را قالب بزند، استفاده از این وسایل را باید والدین به کودک یاد دهند و استفاده از شن و گل هم توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خلاقیت ، آموزش ، کودکی ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار