تلاش "جان کری" برای تعريف اسرائيل به عنوان يک سرزمين يهودی

جان کری وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد کرده است فلسطین اشغالی به عنوان سرزمینی برای یهودیان تعریف و به رسمیت شناخته شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت ؛ جان کری  در تلاش است تا بتواند بر مسائل بحث برانگیز درباره به رسمیت شناخته شدن اسرائیل با ایجاد تغییر در تعاریف فائق آید. 

آحارونوت  نوشت در مقابل این پشنهاد جان کری ممکن است فلسطینیان هم با ایجاد پایتخت در بخشی از شرق  بیت المقدس   موافقت کنند. 

براساس گزارشهای دریافتی،  فلسطینیان این پیشنهاد را رد کرده اند  چرا که  نگران هستند   در چارچوب جدید برای مذاکرات حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شود. از طرف دیگر اسرائیلی ها هم به طور علنی برای رسیدن به این توافق اشتیاقی نشان نداده اند.  در همین حال   دیپلماتهای غربی می گویند اگر تدوین این توافق با مشکل مواجه شود کری قصد دارد مذاکرات را تا پایان سال ادامه دهد. 

 از سوی دیگر  جان کری و مارتین ایندیک به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داده اند که نتانیاهو به آنها گفته است  اگر چهارمین گروه از زندانیان فلسطینی آزاد می شدند  کابینه او فرو می پاشید. این روزنامه اسرائیلی به نقل از الحیات نوشت  درحالیکه کری برای ایجاد یک چارچوب مورد  توافق تلاش می کند،  مارتین ایندیک شرایط را برای ادامه مذاکرات در صورت ناموفق بودن کار کری بررسی می کند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: اسرائیل ، سرزمین ، یهودی ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار