سفر، رهایی از دنیای پراسترس امروزی

سفر بسیاری از فشارهای روانی و جسمی را می‌کاهد، با سفر کردن از دنیای پراسترس امروزی فاصله می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دنیای امروز، دنیای ارتباطات گسترده و در عین حال پر از استرس و تنش است. مقتضیات زندگی شهری و روزمرگی‌های زندگی با کمی تغییر و تحول در برنامه‌های روزانه می‌توانداز کسل و خسته شدن فکر و جسم جلوگیری کند. به قول بزرگی «هر تغییر و تحول به اندازه استراحت خوب است.» مسافرت اضطراب هم دارد؛ اما استرس سفر یک استرس مثبت است و مانند اضطراب ناشی از کار یا زندگی روزمره نیست.

بر اساس این گزارش، با دور شدن از زندگی عادی انرژی زیادی دریافت می کنید. سفر ما را از چهار دیواری خانه یا محل کار دور می‌کند و وقتی به منظور استراحت، تفریح، گردش، یادگیری و آشنایی با طبیعت، اقوام و فرهنگی به سفر می‌روید نه تنها یکنواختی زندگی و کار را یاد می‌برید بلکه دید تازه‌ای نسبت به زندگی پیدا کرده و توانایی بیشتری برای حل مشکلات پیدا می‌کنیم.

***با سفر کردن به استقبال سلامتی روح و جسم برویم

از فرصت‌هایی که برای مسافرت پیش می‌آید باید نهایت استفاده را برد و از تأثیرات روحی و جسمی آن استفاده کرد.

بنابراین گزارش، دور شدن از وظایف و مسئولیت‌های زندگی،‌ برای مدتی باعث تجدید قوا و آرامش می‌شود و از طرفی فرصتی را برای تجدید نظر و بهبود روابط خانوادگی فراهم می‌کند؛ بنابراین سفر برای سلامت روانی خانواده بسیار مفید است.

***سفر مسئولانه به حفظ محیط زیست کمک می‌کند

سفر مسئولانه کمک زیادی به محیط زیست می‌کند زیرا برنامه‌ریزی‌های چنین سفری کمترین تأثیرات منفی زیست محیطی را به دنبال دارد. در سفر مسئولانه مقصد مشخص، مصرف سوخت حداقل و با استفاده از تجربه و نقشه سفری خوب و ایمن خواهیم داشت. ضمنا سفر با قطار و سایر وسایط نقلیه عمومی و تا حد امکان استفاده نکردن از هواپیما برای پروازهای داخلی اولین گام در سفرهای مسئولانه است.

این گزارش می‌افزاید: خرید صنایع دستی و سوغاتی محلی که به آن سفر کرده‌اید کمک زیادی به اقتصاد آن منطقه می‌کند. محصولات خریداری شده از گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض نباشند و هرگز آثار باستانی خریداری نشود و برای اینکه با فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه آشنا شوید با بومیان منطقه بالاخص افراد مسن و سالخورده ارتباط برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کنید و از همه مهم‌تر به فرهنگ آنها احترام بگذارید زیرا تفاوت فرهنگی دلیل برتری قومی بر قوم دیگر نیست.

گفتنی است، با توجه به آسیب‌های مخربی که زباله‌ها بر طبیعت دارند، در سفر تا حد امکان زباله کمتری تولید کنیم و در غیر اینصورت زباله‌ها را به امید جمع‌آوری سازمانه‌های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی (NGO)ها و یا افراد محلی در طبیعت رها نکنیم. همچنین از سوزاندن زباله‌ها نیز خودداری کنید.

گزارش از هراتیان

انتهای پیام/
برچسب ها: سفر ، رهایی ، استرس ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار