گپی با حال و هوای نوروزی با جهانگیر الماسی

جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران امسال از سوی جامعه سینمایی کشور به خاطر یک عمر فعالیت هنری مورد تقدیر قرار گرفت و این خاطره را مایه افتخار خود در سال گذشته می داند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جهانگير الماسي متولد 1334 تهران، فارغ‌التحصيل شيمي از دبيرستان جندي شاپور و كارشناسي ارشد رشته حقوق و روابط بين الملل است. او در سال 48 برای اولین بار در تئاترهای اهواز کار هنرپیشگی خود را آغاز کرد و تا به امروز در چندین پروژه سینمایی و تلویزیونی بازی کرده است.

او در کنار فعالیت های هنری خود به عنوان منتقد و نویسنده نیز فعالیت می کند. او همچنین تدریس در دانشگاه و مدارس را تجربه کرده است و تا به حال در جشنواره های فجر و میزاث ایرانی نیز به عنوان داور شرکت داشته است. به مناسبت  فرارسیدن نوروز مصاحبه ای با این هنرپیشه پیشکسوت سینمای ایران داشتیم:

روزهای نوروز چه حسی را در شما زنده می کند؟

نوروز برای هر فردی حتما حس واقعیت و تازگی را به همراه دارد. نوروز همه جا را با طراوت می کند و با خود زیبایی ها را می آورد و زمانی است که انسان باید به گذشته خود نگاه کند و تجربه ها را به خاطر بسپارد.

از بهترین خاطره نوروزیتان برایمان بگویید؟

سال 58 و روزهای پس از انقلاب یکی از بهترین نوروزهایی بود که من دیدم. همه ایران پر از شور و هیجان بود و روزهایی بود که همه به دنبال رای دادن به نظام جمهوری اسلامی بودند و من بهترین خاطرات نوروزیم را از این سال دارم.

بهترین عیدی که گرفتید چی بوده؟

ازدواجم بهترین عیدی بوده که تا به حال در تمام زندگی ام گرفتم.

به عنوان سوال آخر چه پیشنهادی برای خوانندگان ما در نوروز دارید؟

من به خوانندگان شما سفر را پیشنهاد می کنم. نوروز زمان خوبی برای سفر به نقاط مختلف کشور پهناورمان هست. اصفهان یکی از استان هایی است که اگر تا به حال ندیده اید بهتر است از آن دیدن کنید. همچنین جزایر خلیج فارس مخصوصا ابوموسی محلی زیبا برای گذراندن نوروز و آشنا شدن با فرهنگ مردم جنوب است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار