درک متقابل بهترین راهکار کاهش آمار طلاق

یک روانشناس گفت:‌ عامل اصلی طلاق در زندگی مشترک فقدان درک متقابل، علاقه و صمیمیت نسبت به یکدیگر است.

زهرا خدام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: از مسائلی که زن و مرد برای بقای خانواده و زندگی مشترک باید در خود تقویت کنند، تحمل مسائل و مشکلات،‌ رعایت حال و شرایط شریک زندگی،‌ محبت و صمیمیت، گذشت، اعتماد و بخشندگی است.
 
وی افزود: اگر هر یک از طرفین قبل از هر گونه واکنشی بیاندیشد و بسنجد که پس از هر رفتاری طرف مقابل چه واکنشی نشان خواهد داد، خیلی از اتفاقات ناگوار است.
 
این روانشناس ادامه داد: طلاق از لحاظ روانی و اجتماعی آثاری دارد که مؤثرترین آن احساس گوشه‌گیری و تنهایی است؛ طرفین دیگر از زندگی خود لذت نمی‌برند، احساس پوچی می‌کنند.
 
این روانشناس فرزندان را از اصلی‌ترینو اولین قربانیان طلاق عنوان کرد و گفت:‌طلاق نه تنها باعث نا‌به‌سامانی و به حال خود واگذاشتن فرزندان می شود، بلکه موجب ضعف اعتماد به نفس، ترس و اضطراب در آنها نیز می شود.
 
وی در این زمینه اظهار کرد: در بسیاری از موارد به دلیل طلاق والدین، خانه دیگر برای فرزند تسلی و آرام‌بخش نیست، و او به دنبال پناهگاه امن و راحت دیگری می‌گردد.
 
خدام افزود: اگر خانواده‌ دچار ضعف و نابه‌سامانی شود، در سطح وسیع‌تر جامعه هم دچار مشکل می‌شود؛ همسران به دلیل عدم اطلاع از عواقب طلاق دست به چنین کاری می‌زنند و کانون خانواده را به شدت مورد تغییر و تحول قرار می‌دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای سازش و رفع مشکل و برگشت به زندگی در مرحله اول مراجعه به مشاور و در مرحله بعد پذیرش یکدیگر است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار