مروری بر تلخ ترین حوادث مهر 92

مهر ماه سال 92 در حالی سپری شد که اعدام 4 عضو باند وحشت،قصاص مادرزن جنایتکار،اجرای حکم عاملان قتل تاجر برنج و خانواده اش، زنده شدن زائر امام رضا(ع)و بخشش 2 قاتل از مهمترین اخبار این ماه بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران: 1 مهر ماه ،چهار عضو اصلی باند وحشت که پس از ربودن زنان آنها را مورد آزار و اذیت قرار می دادند اعدام شدند.

نخستین شکایت از اعضای این باند، 15فروردین سال گذشته مطرح شد. شاکی مرد میانسالی بود که دزدان خشن برای سرقت خودروی پژوی او، به وی حمله کرده و بعد از مجروح کردن او با ضربات چاقو خودرویش را دزدیده بودند.

با شکایت این مرد در اداره آگاهی کرمان، تیمی از مأموران برای شناسایی و دستگیری دزدان وارد عمل شدند اما چند روز بعد خبر رسید که دزدان خشن با استفاده از خودروی سرقتی اقدام به ربودن دختر جوانی کرده و بعد از بردن او به بیابانهای اطراف شهر، وی را مورد آزار و اذیت قرار دادهاند.

با اعلام  این شکایت، مأموران که خود را در برابر باندی وحشتناک میدیدند، تحقیقات گستردهای را برای ردیابی آنها آغاز کردند اما جرائم این باند ادامه یافت و آنها با حملههای وحشیانه خود، چندین قربانی گرفتند.

تحقیقات در ادامه  نشان داد، اعضای این باند 8نفرند که 4نفر از آنها اعضای اصلی و 4نفر دیگر اعضای فرعی باند به شمار میروند که با توجه به حساسیت موضوع، چندین تیم عملیاتی بهصورت شبانهروزی برای شناسایی و دستگیری اعضای باند وحشت تلاش میکردند.

 درحالیکه پلیس با تحقیقات شبانهروزی توانسته بود اعضای این باند را شناسایی کند، آنها متواری شدند و حتی خانوادههایشان برای اینکه این افراد به دام پلیس نیفتند به آنها کمک میکردند. بهطور مثال، برای آنها مدارک هویتی جعلی یا کارتهای عابربانک با هویت جعلی تهیه میکردند تا زمانی که متهمان به زندگی مخفیانه خود ادامه میدادند، از نظر مالی به مشکل برنخورند.  

سرانجام نخستین عضو باند دو ماه پیش دستگیر شد. همزمان با دستگیری این فرد، مخفیگاه دیگر اعضای باند نیز یکی بعد از دیگری در 3 استان شناسایی شد و بعد از یک ماه، تمامیمتهمان دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند.

با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله پرونده در اختیار قضات دادگاه کیفری استان کرمان قرار گرفت و قضات دادگاه پس از محاکمه چهار عضو اصلی باند را به اعدام محکوم کردند. با توجه به حساسیت ماجرا، قضات دیوان عالی کشور نیز به پرونده به صورت ویژه رسیدگی کرده و حکم اعدام چهار مرد شرور تایید شد.

سرانجام یکم مهر چهار پسر متجاوز در زندان کرمان به دار مجازات آویخته شدند.

مادرزن جنایتکار اعدام شد

3 مهر،حکم قصاص زنی که داماد جوان خود را با انگیزه حسادت زنانه با 19 ضربه چاقو به قتل رسانده بود، در زندان اجرا شد.

بعد از ظهر 25 خرداد 83 با پیدا شدن پیکر بیجان پسر جوانی به نام احمد پشت فرمان پیکان سفیدرنگی اش در گلشهر کرج، مادرزن وی به اتهام دست داشتن در این جنایت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز بعد به قتل دامادش اعتراف کرد.

وی در بازجوییها گفت : از آنجا که به دخترش حسادت میکرد با کشاندن دامادش به محلی خلوت در گلشهر، او را با ضربات چاقو به قتل رساند و پا به فرار گذاشت، با این اعتراف، پرونده جنایت به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در نخستین جلسه محاکمه این زن، وی تمامیاعترافات خود را پس گرفت و مدعی شد به خاطر نجات جان اعضای خانوادهاش به قتل داماد جوان اعتراف کرده است. بنابراین پرونده بار دیگر در اختیار پلیس قرار گرفت تا تمامیابهامات موجود در آن رفع شود.

نخستین روز تیرماه سال 86، در حالی که 3 سال از این جنایت میگذاشت، مادرزن جوان برای آخرین بار پای میز محاکمه رفت اما این بار 5 شاهد در جلسه دادگاه شهادت دادند که این زن در قتل تازهداماد جوان دست داشته است. این در حالی بود که متهم باز هم خود را بیگناه میدانست و ادعا میکرد در زیر فشار روانی به قتل دامادش اعتراف کرده است.

در پایان این محاکمه، قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند و سرانجام با اکثریت آرا مادرزن را مجرم شناخته و او را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهم پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات شعبه 17 دیوان عالی کشور حکم قصاص را تایید کردند. صبح سوم مهر ماه زن جنایتکار در زندان به دار مجازات آویخته شد.

پایان قتل تاجر برنج و خانواده اش

13مهر، عاملان قتل تاجر برنج و خانواده اش، در ملاء عام به دار مجازات آویخته شدند. پدر معصومه یکی از قربانیان این قتل هولناک حکم قصاص این دو جنایتکار را اجرا کرد.

دو مرد اعدامی نیز در حالی پای چوبه ی دار رفتند که تا آخرین لحظه سعی می کردند وحشت خودرا مخفی کنند.

در این جنایت که صبح جمعه هفتم آبان ۸۹ رخ داد، مرتضی توکلی تاجر ۶۴ ساله به همراه همسرش معصومه ۳۴ساله و دو فرزندشان علیرضا ۱۱ ساله و عسل هفت ساله به طرز هولناکی در خانه ویلاییشان از پا درآمدند.  تیم جنایی پس از حضور در محل و انجام تحقیقات تخصصی، دو کارگر ساختمانی به نامهای مرتضی ۳۳ ساله و ابراهیم ۳۷ ساله را به اتهام قتل شناسایی و دستگیر کردند. آنها نیز در بازجوییهای فنی، تخصصی لب به اعتراف گشوده و به بیان جزئیات جنایت پرداختند.  

مرتضی  در اعترافات خود گفت: سه هفته قبل از قتل، همراه داییام ابراهیم در خانه مرد تاجر تعمیرات ساختمانی میکردیم، با مشاهده وضع مالی صاحبخانه و به تصور اینکه پول و طلای زیادی در خانه نگه میدارند، وسوسه شده و نقشه سرقت را طراحی کردیم.

از آنجا که میدانستیم مرد صاحبخانه حدود ساعت ۶ صبح برای خرید نان و ورزش از خواب بیدار میشود، طبق نقشه سوار بر خودروی دایی ابراهیم خود را به محل جنایت رسانده و به بهانه برداشتن وسایل و ابزار بنایی زنگ خانه را زدیم، اما وقتی هیچکس جواب نداد، با تلفن همراه صاحبخانه تماس گرفته و از او خواستیم در را باز کند. پس از ورود به انباری داخل حیاط در لحظهای مناسب با دسته کلنگ چند ضربه به سرش زده و با سیم برق خفهاش کردیم. پس از ورود به ساختمان نیز معصومه و سپس علیرضا و عسل را کشتیم!  

زائر امام رضا(ع) زنده شد

14 مهر،تیم پزشکی مرکز پزشکی کیاکلای مازندران موفق شد فردی را بعد از 90 دقیقه ایست کامل قلبی و تنفسی و اعلام مرگ مسجل با انجام عملیات بیوقفه احیا به زندگی بازگرداند.

علی ابراهیمی پیرمرد کیاکلایی در شهرستان سیمرغ بعد از 90 دقیقه مرگ و ایست کامل قلبی و تنفسی دوباره به دنیا بازگشت.

این فرد که از سفر زیارتی ثامنالحجج از مشهد مقدس به منزل خود در کیاکلا باز میگشت در طول راه، از درد قفسه سینه و ناحیه شکم مینالید تا اینکه ساعت هفت صبح دیروز با ورود به منزل، پسرانش را در جریان درد خود قرار داد و بلافاصله از هوش رفت.

مدیر درمانگاه کیاکلای سیمرغ گفت: این فرد زمانی به درمانگاه منتقل شد که کاملا دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود و از نظر کادر پزشکی مرگ وی مسجل بود ولی پزشکان و پرستاران به مدت 1.5 ساعت با ماساژ قلبی، شوک و دارو درمانی مریضی را که تقریبا نسبت به حیاتش قطع امید شده بود دوباره به دنیا و زندگی بازگرداندند.

بخشش 2 اعدامی

26 مهر، همزمان با عيد قربان اولياي دم 2 مقتول، عاملان جنايت را در پاي چوبه دار بخشيدند.

نخستين مرد اعداميمحمد نام دارد كه در يك نزاع با ضربات چاقو علي حسين زاده را به قتل رسانده بود. با اعلام گذشت پدر مقتول، قاتل از پای چوبه دار در شهرستان بم از مرگ رهایی یافت.

محمد در سال ۸۱ در یک نزاع با کمک مهدی ، علی حسینزاده را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری شدند. پس از رسیدگی به پرونده قتل مذکور متهم ردیف اول محمد - ر به اتهام قتل عمد به قصاص نفس و مهدی - پ به ۱۵ سال حبس به جرم معاونت در قتل محکوم شدند.

در جریان رسیدگی به اعتراض محکومان، پرونده در سال ۸۲ به دیوان عالی کشور ارسال و حکم صادره تایید، اما محکومان در حادثه زلزله دی ماه سال ۸۲ از زندان متواری و مهدی - پ در سال ۸۸ و محمد - ر در سال ۸۹ دستگیر و روانه زندان شدند.

دومين مرد اعدامينيز پس از گذشت ۱۳ سال با بخشش اولیای دم مقتول بخشيده شد. قاتل در سال ۷۹ به انگیزه سرقت با دو نفر درگیر و هنگام درگیری هر دو نفر را به قتل میرساند.

تمام تشریفات قانونی و محاکمه قاتل انجام و حکم نیز به تأیید مقامات عالی قوه قضاییه رسیده و برای اجرای حکم قصاص نفس به زندان کهنوج فرستاده شد اما با وساطت مسئولان قضایی محل، ریش سفیدان و به ویژه حجتالاسلام جرجندی روحانی مسجد مختارآباد رضایت اولیایدم این پرونده جلب و محکوم به قصاص نفس، از مرگ رهایی یافت.

انتهای پیام/



برچسب ها: قتل ، حوادث ، انتظامی ، اعدام ، بخشش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار