تلاش واشنگتن برای ممانعت از مبادلات بانک‌های انگلیس و ایران

مقامات ارشد دولت انگلیس فاش کردند که واشنگتن با اقدامات "قلدرمآبانه" خود به بانک‌های انگلیسی فشار می‌آورد تا حمایت مالی آنها از مبادلات تجاری قانونی با ایران را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فایننشال‌ تایمز، مقامات ارشد انگلیس در گزارشی در این روزنامه نوشتند: در حالیکه صادرات آمریکا به ایران افزایش یافته، نمایندگان پارلمان انگلیس معتقدند واشنگتن از فشارهای فرامرزی برای مانع‌تراشی در برابر شرکت‌های انگلیسی که خواهان صادرات قانونی غذا، مواد دارویی و تجهیزات پزشکی به ایران هستند، استفاده می‌کند. 

آمارهای صادراتی آمریکا نشان می‌دهند که صادرات این کشور به ایران از 211 میلیون دلار در سال 2010 به 313 میلیون دلار در سال 2013 رسیده است. این در حالی است که صادرات انگلیس کاهش مداومی داشته و از 802 میلیون دلار در سال 2007 به 159 ملیون دلار در سال 2012 رسیده است. 

جک استراو، وزیر خارجه سابق انگلیس، و نورمن لامونت، معاون سابق حزب محافظه‌کار، معتقد هستند که رفتار واشنگتن حاکمیت ملی انگلیس را نقض می‌کند. 
 
این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شوند که گزارش‌های حاکی از اطمینان بخشی مقامات آمریکایی به شرکت‌های این کشور درباره عدم مواجه با هیج مجازاتی در صورت تجارت قانونی با ایران، هستند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار