برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع اوکراین

سخنگوی شورای امنیت سازمان ملل متحد از برگزاری نشستی برای بررسی اوضاع اوکراین خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "فرحان حق" گفت بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت که فردا برگزار می شود گزارشی از دیدار و گفتگو با مقامات روسیه و اوکراین در روزهای 20تا 22 مارس ارائه می کند.

حق افزود با توجه به اینکه اعضای شورای امنیت در حال بررسی چگونگی این نشست هستند در حال حاضر نمی توان در باره علنی و یا غیر علنی بودن نشست فردا تصمیم گیری کرد. وی ابراز امیدواری کرد دبیر کل سازمان ملل متحد نتایج دیدار و گفتگوهای خود با رهبران مسکو و کیف را به اطلاع اعضای شورای امنیت برساند.

این نهمین نشست شورای امنیت از ماه مارس خواهد بود.این درحالی است که مجمع عمومی این سازمان نیز امروز به موضوع اوکراین رسیدگی می کند.

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز به پیش نویس قطعنامه برسمیت نشناختن الحاق کریمه به روسیه رای می دهند.ساکنان شبه جزیره کریمه به موجب همه پرسی که در 16 مارس برگزار شد با الحاق کریمه به روسیه موافقت کردند.

رهبران مسکو دو هفته پیش، پیش نویس قطعنامه ای مشابه در باره الحاق کریمه به روسیه را وتو کردند.مجمع عمومی سازمان ملل متحد با کسب اکثریت آرا در این باره تصمیم گیری می کند، اگرچه تصمیمات این مجمع از لحاظ قانونی الزام آور تلقی نمی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار