حاشیه‌های رادیو تلویزیون در مهرماه 92؛

راه اندازی آزمایشی شبکه تلویزیونی انقلاب و دفاع مقدس/ "معراجی ها، کلید خورد

شبکه تلویزیونی انقلاب و دفاع مقدس پخش آزمایشی خود را شروع کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در 15 مهر سال 92، اولین شبکه تلویزیونی اینترنتی خاورمیانه 24 ساعته شد که به دنبال این رویداد "حسن گروسی" مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه اینترنتی "لبیک"، این شبکه را اولین شبکه تلویزیونی اینترنتی خاورمیانه اعلام کرد که در سال 1384 با هدف فرهنگسازی در زمینه حج و زیارت در قالبهای متفاوتی مانند فیلم، سریال، مستند، نماهنگ و برنامه های ترکیبی راه اندازی شد.
 
بنابراین گزارش؛ در همین روز "نسیم" پخش آزمایشی خود را آغاز کرد و "علی دارابی" معاون سیما با حضور در بخش خبری ساعت 14 تلویزیون اعلام کرد که "نسیم" با دو ساعت برنامه متنوع در کنداکتور، کار خود را آغاز می کند و در چند روز آینده به چهار ساعت افزایش می یابد.

در ادامه این گزارش، در همان روز "صدرالدین شجره" بازیگر و کارگردان پیشکسوت رادیو که در بیمارستان مدرس، تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، از عمل جراحی دوم خود خبر داد. 

بنابراین گزارش چهارشنبه 17 مهر 92 "رادیو کوچولو" با حضور کودکان به صورت زنده روی آنتن رفت.  
در ادامه رویدادهای اتفاق افتاده در ماه مهر، شبکه خبری "الجزیره" به زودی یک شبکه بین‌المللی آنلاین را تأسیس می‌کند. 

بنابراین گزارش، 22 مهر 92، مدیر شبکه نمایش سیما از افتتاح رسمی شبکه نسیم در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت که در ایام عزارداری، این شبکه برای رعایت احترام مناسک و شعائر دینی، موسیقی تند و صحنه‌های طنز را حذف خواهد کرد به دنبال رویدادهای مهم دیگر در سیما، در مراسم تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ملی در اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مرکز بسیج صدا و سیما از راه اندازی آزمایشی شبکه تلویزیونی انقلاب و دفاع مقدس خبر داد. 

در ادامه این رویداد در 29 مهر، "علی دارابی" معاون سیما و "محمدحسین صوفی" معاون صدا از برترین‌های سیما و صدا در هفته دفاع مقدس تقدیر و تشکر کردند. 

بنابراین گزارش مدیر شبکه چهار سیما در روز سه‌شنبه 2 مهر از راه اندازی چهار برنامه جدید علمی همزمان با آغاز فصل پاییز خبر داد و به دنبال آن در سیما سریال "معراجی‌های" "ده نمکی" در همان روز کلید خورد و روز سه شنبه 9 مهر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سیما درخصوص تعامل و همکاری‌های مشترک در برنامه‌های فرهنگی و هنری با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند و خبر از راه‌اندازی شبکه تلویزیونی "فرهنگ و هنر" را دادند. 

بنابر این گزارش در چهارشنبه 10 مهر سریال " وحشی بافقی" در یزد کلید خورد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت که این اثر در سیما ماندگار می‌شود. 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار