جلوه‌گری طبیعت در سرزمین فارس

در این گزارش به معرفی بخشی از مواهب طبیعی استان پرجاذبه فارس می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این بار قصد سفر خاطره‌انگیز و دلچسب به استان فارس، سرزمین باغ‌ها و دشت‌های گل و بلبل داریم که با برخی از جلوه‌های دل‌انگیز آن آشنا می‌شویم.

چشمه رسول‌الله: از یک تپه سنگین، آب زلالی می‌جوشد که تفرجگاه محمد رسول‌الله را پدیده آورده است. این چشمه در شهر اقلیه قرار دارد و یکی از گردشگا‌ه‌های مهم این شهرستان می‌باشد. این چشمه که در مرکز شهر قرار گرفته از دیرباز مردم اعتقاد خاصی مزارع و باغ‌‌ها را آبیاری می‌کند. این چشمه آب آشامیدنی بسیار خنکی دارد که مستقیما از زیر کوه بیرون می‌آید و نیز نمادی از سرسبزی و خرمی در منطقه به شمار می‌رود که چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی را بوجود آورده است.

آبشار مارگون: آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در مجاورت شهر سپیدان و در مرز استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد واقع گردیده است. بعد از جاده ماشین‌رو، تا آبشار چند دقیقه پیاده‌روی لازم است که این راه هموارسازی شده است. اطراف این آبشار در فصل بهار بسیار سرسبز و دیدنی است. این آبشار باشکوه در استان فارس و درکنار روستای مارگون قرار دارد و این روستا از توابع دهستان کمهر از شهرستان سپیدان واقع شده است.

آبشار زیبای مارگون در واقع شمال غربی استان فارس و 128 کیلومتری شیراز و 50 کیلومتری سپیدان قرار دارد و هر ساله جمع کثیری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

تنگ بستانک: تنگ بستانک یا بهشت گمشده در 120 کیلومتری شمال غرب شیراز در بخش کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت واقع است. تنگ بستانک یکی از شگفتی‌های طبیعی کشورمان به شمار می‌رود. بهشت گمشده دارای حوضچه‌های زیبایی است که آب را از درون خود جاری می‌سازد. بهشت گمشده برای کسانی که برای اولین بار آنرا می‌بینند. جلوه‌ای بسیار زیبا دارد که همگان را به سوی خود سوق می‌دهد. وجود روستاهای زیبای جنوب تنگ بستانک مانند ساران و کهکرون با چشمه‌های زیبای و سابقه‌ای هزاران ساله از جاذبه‌های طبیعی این منطقه می‌باشد. مسیر دسترسی به تنگ بستانک از میان روستاهای بیفا و کامفیروز و کوچه باغ‌ها و مزارع و باغات اولین جاذبه‌ای است که گردشگران در سفر به بهشت گمشده تجربه می‌کنند و نیز منظره بدیع دریاچه سد درودزن در مسیر جاده‌ و جنگل‌‌های انبوه بلوط و معماری روستاهای منطقه در کنار مزارع وسیع و شالیزارهای سرسبز تا ورودی بهشت گمشده انسان را مشایعت می‌کند.

دریاچه پریشان فامور: این دریاچه در 3 کیلومتری روستای ایازآباد که در 12 کیلومتری کازرون قرار دارد، می‌باشد. آب دریاچه پریشان شیرین است ولی برای آشامیدن چندان مناسب نیست. دریاچه فامور جلوه‌ةای بهاری بسیار جذاب و دیدنی دارد، مراتع وگلزارهای حاشیه دریاچه و پرندگان وحشی آن، گردشگاه طبیعی جالب توجهی را بوجود می‌آورد. زیبایی‌های طبیعی دریاچه پریشان در تمامی فصول علاقمندان را به سمت خود جلب می‌کند و در محل این دریاچه قایق‌های برای گشت‌زنی در دریاچه وجود دارند که مراجعه‌کنندگان می‌توانند بوسیله آنها از شگفتی‌های کم‌نظیر این محیط زیست لذت بیشتری ببرند.

گزارش از مسعود همت‌نیا

انتهای پیام/
برچسب ها: طبیعت ، فارس ، سرزمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار