سمنان/

بیش ار 540 هزار تن کالا از گمرک استان سمنان صادر شد

عمده کالاهای صادر شده شامل سیمان، آند مس، قرقره کابل مسی، شیرآلات بهداشتی حمام، پودر لباس شویی، مفتول مسی، پروفیل فولادی، رنگ اتومبیل، ظروف یکبار مصرف از جنس پلی استایر، پلاستیک فریزر و ... است

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرکل گمرک استان سمنان از صدور بیش از 155 میلیون و 370 هزار دلار کالا در سال 92 از این استان به خارج از کشور خبر داد.
علی اکبر شامانی گفت: در سال گذشته 543 هزار و 255 تن کالا به ارزش بیش از سه هزار و 855 میلیارد ریال از این گمرک به خارج صادر شده است که از نظر وزنی 53 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش دارد.
وی گفت: عمده کالاهای صادر شده شامل سیمان، آند مس، قرقره کابل مسی، شیرآلات بهداشتی حمام، پودر لباس شویی، مفتول مسی، پروفیل فولادی، رنگ اتومبیل، ظروف یکبار مصرف از جنس پلی استایر، پلاستیک فریزر و ... است.
شامانی، متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی را 285 دلار بیان کرد و افزود: این کالاها به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، آسیای میانه و ... صادر شده است.
وی گفت: در این مدت بیش از 26 هزار و 493 تن کالا به ارزش بیش 61 میلیون و 664 هزار دلار از گمرک سمنان ترخیص شده است.
وی گفت: این مقدار واردات از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 37 درصد و از نظر ارزش 24 درصد کاهش دارد و از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و ازبکستان به این گمرک وارد شده است.
مدیر کل گمرک استان سمنان متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی را دو هزار و 326 دلار بیان کرد و گفت: کالاهای وارداتی شامل پنبه شانه نزده حلاجی نشده، ماشین آلات خط تولید، ورق پی وی سی، قطعات رکلاتور سی ان جی، الیاف تاپس اکریلیک، آجر سیلیکون، فویل آلومینیوم، مقوا پشت خاکستری، گاز یخچال، مواد افزودنی رنگ و ... است/س
برچسب ها: صادرات ، گمرگ ، کالا ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.