مهمترین وقایع ادبی مرداد سال 1392؛

بیمه اهالی فرهنگ، هنر ورسانه، از دستور احمدی‌نژاد تا تصمیم هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی

دستور "محموداحمدی‌نژاد" مانع شرط سنی را برداشته و بیه‌ی هنرمندان را به دام تله‌ی جدیدی به نام ماهیت تصمیم هیأت مدیره‌ی سازمان تأمین اجتماعی انداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ ادبیات باشگاه خبرنگاران، بیمه‌ی هنرمندانی که در سال‌های اخیر به صورت مصرانه توسط اهالی فرهنگ، هنر و رسانه پیگیری شده در مرداد سال 1392 با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شد.

بنابراین گزارش حذف شرط سنی برای بیمه‌ی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به دستور محمود احمدی‌نژاد و مشروط کردن اجرای این بیمه به تصمیم هیأت مدیرۀ سازمان تأمین اجتماعی تأثیرات ملموسی بر روند هویت یابی بیمۀ هنرمندان گذاشت.

گفتنی است که دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رهبر انقلاب اسلامی درشب میلاد امام حسن(ع)، راه اندازی اولین کتابخانۀ سیار میانمار به همت " آنگ سانگ سوچی" برندۀ جایزۀ صلح نوبل در سال 1991 و حملۀ زبانی مردم و اهالی ادب به روند واژه سازی فرهنگستان زبان وادب فارسی از وقایع مهم ادبی دیگر ایران و جهان در پنجمین ماه سال گذشته به حساب می‌آیند.

گفتنی است که از وقایع مهم ادبی دیگر مرداد ماه سال 1392 می‌توان به ثبت مشاعره در یونسکو، تأسیس مدرسه مشاعره و ابراز تأسف سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از طرح جایگزینی اشعارنظامی گنجوی یاد کرد.
 
انتهای پیام/ اس
برچسب ها: ادبیات ، فرهنگ ، هنر ، رسانه ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.