تاثیرات وابستگی بیش از حد کودکان به والدین

یک کارشناس امور اجتماعی گفت:تربیت ایمنی به دلیل رعایت اکثر جوانب تربیتی و تامین به موقع نیازهای کودک، بهترین تربیتی در بین جوامع امروزی است.

 شهسواری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: تربیت فرزندان یکی از اساسی ترین وظایف والدین به خصوص مادران است به طوری که اگر در انجام  این عمل خطیر سهل انگاری شود ممکن است صدمات جبران ناپذیری به فرزند وارد ساخته و آینده او تباه گردد.

 این کارشناس امور اجتماعی بیان کرد: نوعی از تربیت نام ایمنی می‌باشد به  طوری که در آن با احساس نیاز کردن فرزند، مادر، آغوش باز، استقبال  از رفته و در جهت رفع نیازهای او اقداماتی را سریعا انجام می‌دهد، که در واقع این عمل باعث شده تا  فرزند تا حد وابستگی خود را حفظ کرده و در آینده در جامعه  می تواند پیشرفت خوبی  داشته باشد.

وی ادامه داد: افرادی که به صورت ایمنی تربیت  شده باشند به صورت برون گرا بوده و در زندگی زناشویی  خود ارتباط خوبی با همسر برقرار کرده و همچنین رابطه خوی را با والدین  تا حد تعارفی حفظ خواهند کرد.

 این کارشناس تصریح کرد: نوعی دیگر از تربیت به نام اجتنابی است که در آن فرزند در کودکی با احساس نیاز کردن، مادر هیچ گونه واکنشی  درست نشان نداده و بلکه بر سر فرزند هم فریاد می زند که این گونه کودکان این طور تربیت یافته‌اند، درون گرا بودن و با همسرتان  نمی‌توانید به  خوبی ارتباط برقرار کرده و  معمولا در  جامعه دچار مشکل خواهند شد.

شهسواری در پایان خاطر نشان کرد: پس از اینکه فرزندان در جوانی و بزرگسالی دچار مشکل شده و وابستگی بیش از حد به والدین در دوران ازدواج و متاهلی و چه در دوران مجردی نداشته باشند باید نوع تربیتی آنها اهمیتی بوده که باعث پیروزی در جامعه و محیط خانواده  خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تاثیرات ، وابستگی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار