رییس سازما ن امداد و نجات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امداد رسانی به 64 هزار مسافر از ابتدای طرح امداد نوروزی/ 49درصد عملیات‌ها در جاده‌ها صورت گرفته

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از امداد رسانی به 64 هزار نفر از ابتدای طرح امداد نوروزی تا پایان موج نخست تعطیلات خبرداد.

پیر حسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن موج نخست تعطیلات و پایان یافتن سفرهای نوروزی بیان داشت: از ابتدای شروع طرح امداد نوروزی و با پایان یافتن موج نخست تعطیلات و سفرها، امدادگران در هزار و نهصد عملیات که 49 درصد آن در جاده‌های کشور بوده، به 64 هزار نفر امدادرسانی کردند.

وی در ادامه با اشاره به مصدومیت بیش از 15 هزار نفر افزود: مصدومین پس از حضور امدادگران  اقدامات اولیه‌ی نجات و درمان سرپایی را دریافت کردند و 10 درصد آنان که نیاز به مراقبت بیشتر بهداشتی و درمانی داشتند به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل شدند.

کولیوند با بیان اینکه 50 درصد از اسکان یافتگان مربوط به برف و کولاک 72 ساعت گذشته بودند تصریح کرد: از ابتدای طرح 42 هزار مسافر نوروزی که در شرایط اضطراری قرار داشتند در حسینیه‌ها، مساجد، پایگاه‌های امدادی اسکان یافتند.

وی در ادامه با اشاره به نقش حساس امدادگران در صحنه‌ی تصادفات جاده‌ای گفت: امدادگران 186 خودرو را در صحنه‌ی تصادفات رهاسازی کردند و با اقدام سریع و موثر توانستند جان هموطنان را نجات دهند به گفته‌ی رییس سازمان امداد ونجات 50 درصد از خدمات به صورت حضوری و با مراجعه‌ی مسافران به چادرهای هلال احمر صورت گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اعلام وضعیت هواشناسی بنی بر آغاز بارش ها در نوار جنوبی کشور از فردا و احتمال آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها به ویژه استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ لازم به ذکر است که هموطنان از شرایط جوی مطلع باشند و با آگاهی از وضعیت آب وهوا و راه‌ها سفرکنند.

گفتنی است؛ طرح امداد نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته الی 17 فروردین ماه سال جاری با هدف تسریع در خدمات رسانی امدادی با حضور بیش از 5 هزار امدادگر در بیش از 1200 پایگاه صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار